Parteneriatul dintre Mozilla Firefox si Google se apropie de final.
Cum 90% din veniturile celor de la Mozilla veneau de la Google, viitorul era unul întunecat, după cum subliniază analiştii. Iar şansele unei prelungiri ale înţelegerii erau minime. Având în vedere succesul înregistrat de Chrome, care şi-a dublat numărul de utilizatori în ultimii 3 ani, în timp ce Firefox a pierdut aproape 10%.
Nu sunt cunoscute datele
Anul 2014 a fost unul „greu” pentru Mozilla după ce au anunţat că vor aduce reclame pe Firefox, mişcare criticată de utilizatori. Apoi, în vară, controversatul CEO, Brendan Eich, şi-a dat demisia. Mişcarea surprinzătoare va fi un "parteneriat pe 5 ani strategic" între Mozilla şi Yahoo, urmând ca Yahoo să devină search engine-ul din default atât pe PC, cât şi pe telefoanele mobile. O ironie a acestei miscari este faptul ca web search engine-ul celor de la Microsoft, Bing, va deveni prin default al Firefox-ului.
Astfel, după ce au luptat cu Internet Explorer al celor de la Microsoft încă de la debut, Firefox depinde acum de Microsoft pentru veniturile sale. CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer, nu este mulţumită de afacerea cu Bing, însă nu există niciun semn că Yahoo va reinventa propriul search engine. Nu sunt cunoscute datele financiare ale parteneriatului dintre Mozilla şi Yahoo, se presupune că sunt în aceeaşi zonă cu cel dintre Google şi Mozilla din 2011. Contractul pe 3 ani între cele două părţi le aducea aproximativ 300 de milioane de dolari pe an.
,