Ce coace Parlamentul. Timbrul de mediu devine taxă pe benzină

Ce coace Parlamentul. Timbrul de mediu devine taxă pe benzină

Banii pe care îi plătesc românii la înmatricularea mașinii, pentru poluare, ar putea deveni o cotă din impozitul anual sau o parte din prețul carburanților.

După ce a fost pus la plata a sute de milioane de euro în contul taxelor de primă înmatriculare a mașinii, statul se pregătește să schimbe timbrul de mediu în vigoare. Președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), István Jakab, a explicat care sunt variantele de lucru în Parlament. Una e ca timbrul să devină rovinietă. Sau, în funcție de gradul de poluare, proprietarii de mașini ar putea achita contravaloarea poluării sub forma unui impozit anual. În fine, o a treia variantă ar fi ca în fiecare litru de carburant șoferii să plătească și o sumă de bani pentru poluare, a declarat István Jakab, citat de Agerpres.

Timbrul e pe ducă

La implementarea în 2013 a taxei în vigoare, timbrul de mediu, a patra de acest tip pe care a avut-o România de când s-a integrat în Uniunea Europeană, ministrul de atunci al Mediului, Rovana Plumb asigura că se găsise o formula „fericită”. Taxa îngloba 100% emisiile de dioxid de carbon și nu doar 30%, cum se întâmpla cu varianta anterioară. Până acum, timbrul de mediu nu a fost încă declarat neconform cu legislația cu Uniunii Europene, precum celelalte taxe. Președintele AFM spune însă că nu va trece mult timp până când va fi „desființat complet”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Trei miliarde de lei sunt de dat înapoi

Guvernul a decis recent restituirea tuturor dărilor pentru poluare aplicate anterior posesorilor de mașini. Este vorba de taxa specială pentru autoturisme (1 ianuarie 2007- 30 iunie 2008), taxa de poluare pentru autovehicule (1 iulie 2008-12 ianuarie 2012) sau pentru emisiile poluante (13 ianuarie 2012-14 martie 2013). Cei care le-au achitat ar urma să încaseze câte 20% din ce au plătit, timp de cinci ani, până la recuperarea integrală.

„Ordinul comun parafat cu ANAF a fost făcut pentru eșalonarea restituirii taxei auto pentru următorii cinci ani. O parte din bani trebuie să vină de la ANAF, pentru că și ei au încasat la un moment dat taxa, iar o parte de la Fondul pentru mediu. Împărțit pe cei cinci ani de zile, după un calcul pe care l-am făcut cu penalități și dobânzi, din cele 3 miliarde de lei ajungem la aproximativ 600 de milioane de lei pe an”, a explicat președintele AFM.