Bombă la Tarom: bilanțul de final de an, catastrofal! Ce pierderi are compania

Bombă la Tarom: bilanțul de final de an, catastrofal! Ce pierderi are compania

Compania națională de transport aerian încheie pe minus anul 2019, pierderile financiare fiind uriașe.

Tarom înregistrează un deficit de 190 de milioane de lei, iar pentru a se salva are nevoie de încă un ajutor din partea statului. Ministrul Transporturilor anunță că va solicita „un ajutor de salvare de 47 milioane de euro şi unul de restructurare de aproximativ 110 milioane de euro, pentru că ne dorim să salvăm această companie”.

„La Tarom lucrurile arată foarte rău, vom închide cu 190 de milioane de lei pierderi pe acest an şi avem disponibili în jur de 20 de milioane de euro în cont. Avem rate la Boeing, avem în evaluare achiziţia de ATR, pentru că avem acel memoradum semnat şi este clar că avem nevoie de uniformizarea flotei”, a subliniat Bode, citat de Agerpres.

Pe de altă parte, MT pregătește restructurarea personalului, „dar când spun restructurare nu mă gândesc la restructurarea pe care a făcut-o Cuc, de exemplu, a pornit restructurarea de la 1.700 de angajaţi şi a terminat-o la 1.900. Noi pe o procedură foarte clară, nu aşa cum au declanşat-o ei, că noi dacă continuăm şi reduceam 300 de posturi, 100 efectiv, ne trezeam daţi în judecată de toţi cei pe care îi dădeam afară şi câştigau în instanţă. Vom face un proces de restructurare foarte, foarte bine definit”.

Conducerea Ministerului Transporturilor știe ce va face în continuare, informează ministrul Bode: „Vom solicita un ajutor de salvare şi am discutat acest lucru şi la Bruxelles, pentru că această companie nu a mai solicitat ajutor de salvare în ultimii 10 ani şi să acordăm aceşti bani astfel încât cei de la Tarom să supravieţuiască. Ajutorul de salvare este de 47 de milioane de euro şi aproximativ 110 milioane de euro este ajutorul de restructurare. Aceşti bani vor veni de la bugetul de stat, dar trebuie recuperaţi”.

În viitor, Guvernul Orban urmărește să aducă un management privat la Tarom. În acest sens, ministrul Bode a dat exemplul unui român din Canada, declarat doi ani la rând cel mai bun manager din zonă, dar care nu ar putea rezista mai mult de câteva luni pe procedurile din România.

„Noi avem un român în Canada care a fost declarat doi ani la rând cel mai bun manager din zonă. Noi dacă l-am aduce aici, pe mecanismele şi procedurile de aici, ar pleca în câteva luni de zile. Deci trebuie să restructurăm această companie, să aducem management privat pe OUG 109, să reducem cheltuielile la direcţia tehnică, care sunt 40% mai mari. Una peste alta, ne dorim să salvăm această companie, ne dorim să avem un management privat şi am toată determinarea să susţin această companie pentru a se salva”.