Boicotul lui Călin Georgescu, un eșec. Marile magazine au avut încasări record
- Mădălina Sfrijan
- 14 februarie 2025, 13:16

Boicotul lui Călin Georgescu împotriva supermarketurilor nu a avut rezultatele așteptate de susținătorii lui. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, vânzările marilor magazine au crescut cu până la 20%.
Boicotul lui Călin Georgescu nu a avut efectul așteptat
Florin Barbu, ministrul Agriculturii a declarat că boicotul nu a avut impactul dorit. Dimpotrivă, inițiativa lui Călin Georgescu stimulat consumul.
Astfel, românii au cumpărat mult mai multe produse decât de obicei. Oficialul a adăugat că vânzările supermarketurilor străine au crescut cu până la 20%.
„Retailul din România, ieri, a fost acelaşi ca şi acum o săptămână. Deci, nu a fost niciun boicot, oamenii au mers la cumpărături. Mai mult de atât, vreau să vă spun că a fost un procent mai mare, cuprins între 10% şi 20%, ieri, la retailul din România, unde românii au cumpărat produse româneşti”, a precizat ministrul Florin Barbu.
Strategia aplicată în marile magazine
Supermarketurile au realizat impactul boicotului promovat de Călin Georgescu și au găsit o soluție eficientă.
Acestea au pus un accent mai mare pe promovarea produselor românești, aplicându-le chiar reduceri atractive în unele cazuri. Astfel, în loc să piardă clienți, marile lanțuri comerciale au reușit să atragă mai mulți cumpărători, împingând un față eticheta „produs românesc”.

Cristela și Călin Georgescu. Sursa foto: Sursa foto Inquam Photos / Octav Ganea
Călin Georgescu, val de critici legate de boicotul supermarketurilor
Fostul candidat la prezidențiale a declarat că marile magazine ar fi raportat profit zero în 2023. În plus, el a explicat că acestea pun în față produse din import și nu le acordă sprijin producătorilor locali.
„Marile multinaționale declară zero profit pentru că exportă profitul”, a precizat fostul candidat la prezidențiale.
În plus, el a acuzat supermarketurile că au introdus case autonome de marcat pentru a reduce numărul angajaților, afirmând că aceștia sunt prea puțini și exploatați.
„Asta este situația cu aceste magazine, pentru care plângem că le boicotăm. Stați liniștiți, oricum raportează profit zero. Nu cred că le vom afecta existența. Dacă ați venit în România să faceți afaceri, atunci plătiți corect impozitele”, a afirmat el.
Inițiativa i-a adus un val de critici pe internet. De asemenea, planul lui a avut ecou inclusiv în presa din străinătate.