Cele mai vânate produse de Black Friday. Top 3 tranzacții

Cele mai vânate produse de Black Friday. Top 3 tranzacții sursa: arhivă EVZ

În luna noiembrie a fiecărui an internetul este asaltat oferte și reduceri uriașe, pe care de altfel, companiile din retail și nu numai le pun la bătaie de Black Friday. În acest an minutul de aur a fost atins la ora 08:45.

Update 1.

Cât se cumpără online de Black Friday 2023 în România?

-Numărul de tranzacții: 625.011 -Valoarea totală a volumelor tranzacționate: 352,92 mil RON -Minutul de aur: 7.431 tranzactii ora 8:45 -Valoarea medie a coșului de cumpărături: 625 RON -Tranzactii realizate cu cardul salvat : 43,4% -Tranzactii prin rate : ~99.2 mil RON

Ce se cumpără de Black Friday 2023 în România?

-It&C ocupă primul loc în preferințele românilor de Black Friday 2023 cu categoriile de electrocasnice mici și mari, laptopuri, TV, audio-video și telefoane; -Beauty și îngrijire personală -Băuturi, băcănie, home&deco, fashion -Services – food and delivery, abonamente restaurante, servicii medicale & nopți de cazare, aur, abonamente pentru companii aeriene etc.

Ne puteți urmări și pe Google News

Top 3 tranzacții efecutate până la ora 12:34:

-Industria de IT&C ocupă primul loc în topul tranzacțiilor efectuate până la ora 12:34, cu o tranzacție în valoare de 54.129 RON -Etail ocupă următoarele două locuri, cu două tranzacții în : 47.700 RON și 43.887 RON

Black Friday 2023

Că le sunt necesare sau nu, românii sunt convinși într-un fel sau altul ca de Black Friday să cumpere obiecte de tot felul. De la mașini la laptop-uri sau de la băuturi alcoolice la obiecte de uz casnic.

Black Friday 2023, 08:45 minutul de aur

În acest an de Black Friday minutul de aur a fost atins  la 08:45. Vânătorii de reduceri au efectuat 7.431 de tranzacții dintr-un total de  aproximativ 300.000. Peste 60% din clienți au preferat să achite cu ajutorul cardului. Iar tranzacțiile în rate au însumat undeva la 54 de milioane de lei.

De menționat este faptul că valoarea totală a comenzilor este estimată undeva la 186 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, coșul mediu are o valoare de 619 RON.

Sectorul IT&C de departe cel mai vânat

În această ediție de Black Friday, sectorul IT&C ocupă primul loc în preferințele clienților români. Electrocasnicele mici și mari, televizoare, laptopuri sau telefoane ori dispozitive audio video au fost printre cele mai căutate. 

Obiectele de Beauty și îngrijire personală au trecut pe locul secund. În timp ce categoria băuturi, băcănie, home&deco și fashion completează topul celor mai achiziționate categorii.

Reduceri de Black Friday.

Sursa foto: Arhiva EVZ

Comenzile de Black Friday au scăzut cu 5% față de anul precedent

Până la ora 08:45 industria IT&C ocupa primele două poziții în clasamentul tranzacțiilor efectuate, cu o valoare estimată la aproximativ 69.000 de lei. Pe ultima poziție se află sectorul Retail, cu tranzacții în valoare de 32.000 de lei

Climatul economic instabil și inflația crescută din acest an au făcut ca numărul clienților care obișnuiesc să profite de perioada reducerilor din noiembrie să scadă cu 5 procente față de anul precedent.

Aproximativ 60% dintre români profită de reducerile de Black Friday

Potrivit studiului efectuat de MKOR în care au fost analizate coșurile de cumpărături Black Friday, ponderea comenzilor a scăzut de la 62% la 57%. Prin urmare, undeva la șase români din 10 intenționează în acest an să-și comande ceva cu ocazia reducerilor, în scădere față de anul anterior.

De asemenea, merită precizat că 80% dintre vânătorii de chilipiruri au în acest an un buget dedicat în acest sens față de doar 20%, procentul raportat în anul precedent.