„BESTIA Sexy” care a răsturnat toate calculele politice în Germania folosește TRUCURILE lui Donald Trump

„BESTIA Sexy” care a răsturnat toate calculele politice în Germania folosește TRUCURILE lui Donald Trump

Intrarea în bătălia politică din Germania a lui Martin Schulz pare să fi luat complet pe nepregătite tabăra Angelei Merkel.

Matthias Zeller, un activist social-democrat de 21 de ani, a stârnit vâlvă în Germania când a declarat entuziasmat la televiziunea națională că noul lider al partidului este o „geile Sau”, ceea ce s-ar traduce prin „bestie sexy”.

Zeller, care este liderul filialei de tineret a SPD din Mannheim, a declarat ultierior pentru AFP că a lăsat să-i scape neobișnuita expresie din „exuberanța” provocată de decizia lui Schulz de a prelua conducerea partidului împotriva cancelarei Merkel, în alegerile parlamentare din septembrie.

Zeller mai spune că „Bestie sexy” este „expresia entuziasmului tinerilor, mai ales din SPD, față de Schulz și de noua forță a partidului”.

Decizia lui Schulz de a părăsi Parlamentul European, pe care l-a condus vreme de cinci ani, pentru a candida la postul de cancelar al Germaniei a relansat spectaculos șansele social-democraților în alegerile din septembrie.

Partener minoritar în coaliția de guvernare cu Uniunea Creștin Democrată (CDU) și Uniunea Creștin Socială (CSU), SPD a suferit o perioadă lungă de timp în sondaje sub conducerea lui Sigmar Gabriel.

Dar venirea lui Schulz a adus o energie nouă, sondajele înregistrând salturi de 10% ale social-democraților, unele dintre ele plasându-i chiar înaintea creștin-democraților lui Merkel.

Popularitatea lui Schulz a atins cota de 50%, în vreme ce a lui Merkel este în jur de 38%.

Entuziasmul pentru Schulz, un ins care și-a petrecut peste două decenii în mega-birocrația de la Bruxelles și Strasbourg, poate părea  straniu într-un moment în care un val de euroscepticism mătură continentul.

Însă viața lui, ca un scenariu de film – a vrut să fie jucător de fotbal profesionist, nu a terminat liceul, s-a luptat cu alcoolismul înainte de a deschide o librărie și a devenit un autodidact care cunoaște șase limbi străine – îl face o figură cu totul aparte.

„S-a produs un fel de schimbare de atmosferă, SPD se simte altfel cu acest nou candidat”, declară Christopher Lauer, fost membru al partidului, citat de EurActiv.

Acest optimism este vizibil și pe rețelele de socializare.

Un grup de suporteri ai lui Martin Schulz a creat etichete precum #schulzug (trenul Schulz), #keinebremsen (fără frâne) sau #gutkanzler (cancelar bun).

Iar un cântec postat pe YouTube, cu versuri precum: „Trenul Schulz tot merge, și nu are frâne, merge cu toată forța spre cancelarie” a depășit 100.000 de vizualizări.

În plus, multe dintre „trucurile” publicitare ale lui Donald Trump au fost însușite (parodic sau nu) de tabăra lui Schulz.

Acronimul MEGA („Make Europe Great Again”) a fost aplicat pe un poster al lui Schulz, dar care imită stilul afișelor lui Obama din campania „Hope”, când a candidat la Casa Albă în 2008.

Schulz însuși abordează o ținută total noncoformistă în această campanie care i-a fermecat pe nemți.

După ce Zeller l-a făcut „bestie sexy”, liderul social-democrat l-a sunat la telefon.

„A fost o mare supriză. Mi-a dat un sentiment de încredere și de aprociere. Se înțelege foarte bine cu tinerii.”

Însă starea ludică pe care Martin Schulz o arată în noua sa postură de candidat (și pe care nu a avut-o niciodată ca lider al Parlamentului European) pare a fi doar o strategie de campanie, bine aleasă.

Pentru că Schulz nu uită să precizeze:

„Nu sunt un star pop, ci un politician... Intenția mea este să devin cancelar.”