Prin aceste metode vedem interiorul arterelor, vasele mari prin care trece sângele oxigenat pompat de inimă. Sângele intră în contact cu o foiţă numită endoteliu.

Aici apar leziunile unde, ulterior, se formează plăci de colesterol, moi, uşor de destabilizat prin hipertensiune. Ori plăci de calciu, dure.

Ambele situaţii sunt periculoase. Ajutaţi foiţa din interiorul vaselor să se auto-protejeze prin mişcare. Efortul fizic aerobic – adică mers, alergări, sărituri – produce substanţe care fac vasul puternic împotriva colesterolului rău .

În acelaşi timp, efortul fizic creşte colesterolul bun, o moleculă mare care transporta colesterolul rău în ficat, unde va fi procesat.

Efort fizic plus un pahar mic de vin roşu mic de 2, 3 ori pe săptămână, neînsoţit de alt tip de alcool. Nu se ştie exact mecanismul prin care o cantitate infimă de alcool face, de fapt, protecţie cardio-vasculară.

Colesterolul bun trebuie să fie minimum 40, în cazul bărbaţilor şi peste 46 în cazul femeilor. Aceasta ca să vă autoprotejaţi de bolile cardiovasculare, dar şi de diabet.

Efortul fizic face ca zahărul din sânge să fie condus spre celule , fără ajutorul insulinei. Adică fără ajutorul hormonului produs de pancreas.

Te-ar putea interesa și: