Evenimentul Zilei > Justitie > Au început audierile în dosarul „Șantaj la Felix TV”. “Am primit din surse anonime documentele care relevă relația dintre RCS&RDS și fima lui Dumitru Dragomir”
Au început audierile în dosarul „Șantaj la Felix TV”. “Am primit din surse anonime documentele care relevă relația dintre RCS&RDS și fima lui Dumitru Dragomir”

Au început audierile în dosarul „Șantaj la Felix TV”. “Am primit din surse anonime documentele care relevă relația dintre RCS&RDS și fima lui Dumitru Dragomir”

Directorul general Antena TV Group SA, Sorin Alexandrescu, trmis în juecată pentru șantaj, este audiat în acet moment la Curtea de Apel București. Complicii săi, Camelia și Dan Voiculescu, lipsesc de la acest termen, dar au avocați în sala de judecată. Fostul şef ANAF, Şerban Pop, a refuizat să facă declarații în fața instanței.

Evenimentul zilei vă prezintă declarația pe care o dă Sorin Alexandrescu în sala de judecată.
Sorin Alexandrescu arată că își menține declarațiiile date anterior în cauză, atât în fața Judecătoriei Sectorului 1, cât și în fața Tribunalului București, în momentul judecarii cererilor de arestare. Sorin Alexandrescu a fost arestat preventiv din 31 mai până în 6 iunie, când Tribunalul Bucureşti i-a înlocuit măsura dispusă de Judecătoria Sectorului 1 cu interdicţie temporară de a părăsi ţara.

Despre relația dintre Antena Grup vs RCS&RDS
 

Din 2005, între cele două firme au existat mai multe contracte de distribuție, printre care retransmisia Antena 2, Antena 3 și Euforia. Toate contractele au fost semnate din partea RCS &RDS de Alexandru Oprea, singura persoană abilită să semneze din partea acestei companii. Între 2008 și 2011, Antena 1 si RCS&RDS s-au asociat într-un contract de 100 de milioane, asocierea câstigând licitația pentru televizarea meciurilor din Liga I. Acest contract are o importanță foarte mare pentrru ancheta jurnalistică din 2013 (cea cu care se santaja n.r.).
 

Despre sursele anonime

 

Sorin Alexandrescu mai spune ca RCS&RDS a scos din grila sa toate canalele Antena Group în anul 2013, deși acestea erau pe lista programelor obligatorii de a fi retransmise. Acesta suține că a început singur investigatia în cazul societății Bodu dupa ce a primit, dintr-o sursă anonimă contractul dintre RCS&RDS și Dumitru Dragomir. El a ai spus ca Dragomir și fosta senatoare Sorina Plăcintă au un teren împreună în Piața George Coșbuc.
 

“La începutul lui 2012, expirând contractele vechi de transmisie prin satelit, Antena Grup a transmis oferta celor trei operatori (UPC, Romtelecom și RCS&RDS) de încheiere a unor noi contracte multianuale contra sumei de 0,6 euro/abonat. In cazul RCS&RDS, discuțiile s-au purtat între martie-aprilie 2012. Nicolae Pleșa (care se ocupa de problemele tehnice), Mihai Dinei (șef Departament Juridic), Alexandru Oprea (director general), au fost opt zile de discuții între cele doua părți, acestea trei au fost singurele persoane care au reprezentat RCS&RDS," Sorin Alexandrescu.
 

 

Despre procesele cu Focus Sat

 

Sorin Alexandrescu arată că din mai până în septembrie 2012 a existat pe rolul instanțelor un proces între Focus Sat și Antena Grup care privea prețurile de retransmisie prin satelit a posturilor. In luna octombrie 2012, RCS&RDS a intervenit în acest proces solicitant obligarea Antena Grup la încheierea contractului și cu RCS&RDS și oferindu-se să plătească un pret 0,48 euro per abonat, ceea ce insemna 5 mil de euro anual.
 

“Precizările mele contrazic cele declarate de partea vătămată nu ar avea nicio interes, plus că Ioan Bendei a reprezentat RCS&RDS în acest proces, asa ca știa. În luna mai 2013 am fost contactat de Zoltan Teszari, persoana care controlează RCS&RDS și mi-a cerut să găsim o soluție pentru încheierea contractului. Vreau să mai subliniez că în cele 50 de negocieri, timp de 8 ani, Ioan Bendei nu a reprezentat niciodată RCS&RDS.

 

Cât priveste cauza, acuzația de șantaj
 

 

“În legătură cu faptele cauzei, arăt ca, în luna aprilie 2013, am primit din surse anonime, mai multe documente care atestau relațiile comerciale între RCS&RDS și Bodu SRL. Deoarece mi se parea că relațiile comerciale sunt defavorabile RCS&RDS care plătea o sumă foarte mare de bani, cam 3,5 milioane de euro, pe care nu avea posibilitatea să-i recupereze din activitățile comerciale pe care le realiza, anume organizarea de nunți și botezuri și alte evenimente, mi s-a părut că există ceva suspect în acest contract, crezând prima data ca SC Bodu ar fi controlată în fapt tot de către RCS&RDS”.

“Am avut curiozitatea sa verific pe internet a cui e societatea Bodu, am fost surprins sa aflu ca firma este a lui Dumitru Dragomir, presedintele LPF. Atunci mi-am adus aminte de o discutie din urma cu un an cu Dragomir, care mi-a precizat de o camoanie care se ocupa de evenimente. L-am intrebat de ce o firma de evenimente, daca tot are hotel si restaurante. Mi-a spus ca achizionase cu senatoarea Placinta o suprafata de teren in Piata Cosbuc. La un moment dat un afacerist israelian a vrut sa cumpere terenul pentru a desfasura o afacere de evenimente. Atunci domnul Dragomir mi-a spus ca s-a gandit el sa faca o asemenea afacere. Imi mai spunea ca a facut multe credite si ii este greu sa le returneze.”

 

 

Rechizitoriul DNA

 

Fondatorul trustului Intact, Dan Voiculescu, şi fiica sa Camelia au fost trimişi în judecată, alături de directorul general Antena TV Group SA, Sorin Alexandrescu, şi de fostul şef ANAF, Şerban Pop, în dosarul privind şantajarea administratorului RCS&RDS Ioan Bendei.

Potrivit Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), Sorin Alexandrescu va fi judecat pentru şantaj, în timp ce Dan Voiculescu şi fiica sa au fost deferiţi justiţiei pentru complicitate la această infracţiune.

Şerban Pop, preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) la data faptelor, avocat suspendat, este acuzat de folosire, în orice mod, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii, ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, se precizează într-un comunicat de marţi al DNA.

În acelaşi dosar va fi judecat, pentru complicitate la şantaj, George Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL.

De asemenea, procurorii au trimis în judecată SC Antena TV Group SA şi Intact Publishing SRL, pentru şantaj, şi SC Antena 3 SA, pentru complicitate la şantaj.

 

Ce spun procurorii

 

Potrivit rechizitoriului, în perioada 16 aprilie – 21 mai 2013, în calitate de director general al SC Antena TV Group SA, Sorin Alexandrescu a exercitat, în mod repetat şi gradual, acte de constrângere asupra unui acţionar al unei societăţi comerciale (parte vătămată) ameninţându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupţie, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat.

Conform datelor din anchetă, pesoana ce ar fi fost şantajată este administratorului RCS&RDS Ioan Bendei.

 

Actele de amenințare

 

Procurorii susţin că Alexandrescu "a exercitat acte de ameninţare cu publicarea, prin intermediul entităţilor media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupţie săvârşită de partea vătămată, în situaţia în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparţinând SC Antena TV Group SA la un preţ dorit de inculpat".

Semnarea contractului în condiţiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare 6.480.000 euro/an, pe o durată de cinci ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanţelor, oprirea campaniei media împotriva RCS&RDS pe care o reprezenta partea vătămată şi a persoanelor din conducerea RCS&RDS, arată anchetatorii.

În rechizitoriu se precizează că actele de constrângere, prin ameninţare, s-au exercitat în mai multe feluri, respectiv verbal, prin afirmaţii legate de perspectiva declanşării unui scandal mediatic, precum şi prin intermediul unui spot publicitar prin care publicul era informat că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupţie în care ar putea fi implicată partea vătămată.

 

Spotul publicitar

 

Acest spot publicitar, arată DNA, a fost realizat din dispoziţia Cameliei Voiculescu şi a lui Sorin Alexandrescu, la 8 mai 2013, şi a fost difuzat în perioada 9 – 30 mai 2013, cu o frecvenţă de cinci ori pe zi (în total, de 401 ori) de toate posturile TV aparţinând SC Antena TV Group SA şi SC Antena 3 SA.

De asemenea, şantajul s-ar fi făcut prin înscrisuri având caracter de somaţie, emise de către Intact Publishing SRL, semnate de George Matiescu, în calitate de director general, şi trimise către partea vătămată şi către alte persoane, prin care, sub pretextul desfăşurării unei anchete jurnalistice, se solicitau relaţii privind împrejurarea care făcea obiectul şantajului, susţin procurorii.

"În contextul activităţilor descrise mai sus, cu ocazia mai multor întâlniri, inculpatul Alexandrescu George Sorin i-a reamintit părţii vătămate că singura posibilitate de a evita efectele negative produse de o campanie media privind persoana sa şi, implicit, activitatea pe care o desfăşoară în cadrul societăţii este semnarea contractului cu ANTENA TV GROUP, în condiţiile impuse. Informaţiile pe care s-a sprijinit Alexandrescu George Sorin pentru a exercita actele de şantaj la adresa părţii vătămate au fost obţinute de la inculpatul Pop Şerban, preşedinte al ANAF la acea dată. Astfel, în luna februarie 2013, acesta din urmă i-a remis lui Alexandrescu George Sorin un set cu documente provenind de la angajaţii Gărzii Financiare, în condiţiile în care, în calitatea sa de preşedinte al ANAF, era obligat să asigure confidenţialitatea informaţiilor obţinute, în virtutea funcţiei, de la angajaţi. În acest fel, Pop Şerban i-a asigurat lui Alexandrescu George Sorin un ascendent în discuţiile cu partea vătămată şi, totodată, un potenţial subiect de presă, iar pentru sine ulterior, a obţinut promisiunea că va fi sprijinit pentru menţinerea în funcţia de preşedinte al ANAF", se mai arată în rechizitoriu.

 

Rolul lui Dan Voiculescu

 

Totodată, arată procurorii, Dan Voiculescu, prin demersurile sale, a sprijinit acţiunile lui Alexandrescu "menite să menţină şi să accentueze starea de presiune psihică asupra părţii vătămate".

"Demersurile de sprijin s-au făcut în mod direct, prin discuţii şi îndrumări adresate inculpatului Alexandrescu George Sorin şi indirect, prin intermediul fiicei sale, inculpata Voiculescu Camelia-Rodica. La rândul său, inculpatul Alexandrescu George Sorin l-a informat constant, fie direct, fie prin Voiculescu Camelia – Rodica, despre stadiul acţiunilor de şantajare şi despre poziţia părţii vătămate", se mai arată în rechizitoriu.

DNA mai susţine că, prin intermediul site-urilor Income Magazin şi Jurnalul Naţional deţinute de SC Intact Publishing SRL, George Matiescu, în calitatea sa de director general, a girat publicarea unor ştiri negative la adresa societăţii reprezentate de partea vătămată, în scopul susţinerii actelor de şantaj exercitate de Sorin Alexandrescu. De asemenea, arată DNA, Matiescu a acceptat şi a semnat înscrisurile trimise la 24 aprilie 2013 către partea vătămată şi către alte persoane, în condiţiile în care acestea nu vizau niciun fel de investigaţie jurnalistică, ci erau acte de constrângere prin ameninţare cu publicarea detaliilor unor pretinse fapte de corupţie. La 23 aprilie 2013, la luarea deciziei de trimitere a acestor înscrisuri a participat şi Camelia Voiculescu, se arată în rechizitoriu.

"În contextul sprijinului acordat activităţilor exercitate de inculpatul Alexandrescu George Sorin pentru şi în numele S.C. ANTENA TV GROUP S.A. se înscriu şi emisiunile difuzate, începând cu data de 30 mai 2013, de postul de televiziune Antena 3 (deţinută S.C. ANTENA 3 S.A.), în sensul în care s-a urmărit exonerarea de răspundere penală a inculpatului, denigrarea sistemului judiciar, vizând influenţarea deciziei magistraţilor în ceea ce priveşte urmărirea penală şi judecata măsurilor preventive în prezenta cauză penală", mai susţin anchetatorii.