ANAF, controale la influenceri. Inspectorii susțin că au descoperit venituri de milioane de lei nedeclarate

ANAF, controale la influenceri. Inspectorii susțin că au descoperit venituri de milioane de lei nedeclarate Fiscul vinde mașini Sursa foto: Razvan ValcaneantuEEC

ANAF a început să-i verifice pe românii care fac bani pe Only Fans, Instagram şi Facebook. În urma controalelor, inspectorii au descoperit milioane de lei venituri obținute de influenceri, bani nedeclarați şi nici impozite plătite.

ANAF a început verificarea influencerilor și a altor români care fac bani pe internet și nu declară veniturile. Inclusiv utilizatorii OnlyFans, celebru pentru entertainment-ul contra cost dedicat exclusiv adulților, sunt verificați de Fisc.

ANAF a emis deja primele decizii de impunere pe numele mai multor români care nu au declarat la stat veniturile obținute prin vânzarea serviciilor pe site-ul Only Fans, au declarat surse din ANAF.

Averi impresionante făcute în mediul online

Fiscul a declanșat în vară controale amănunțite asupra a peste jumătate de milion de români, bănuiți că au strâns averi impresionante fără să declare niciun ban la stat. Este vorba inclusiv despre cei care fac bani online, pe Facebook sau Instagram, așa-zișii influenceri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit surselor, 128 de astfel de influenceri sunt controlați acum, iar pentru 58 dintre ei s-au emis deja decizii de impunere pentru suma totală de 6,5 milioane de lei, bani nedeclarați.

„În ultimele 24 de luni ANAF-ul a controlat și a identificat 56 de persoane fizice care au obținut venituri din activitățile pe care le desfășoară pe paginile de socializare”, a anunţat Lucian Heiuş.

Şi continuă: „Au apărut profesii noi, acești influenceri care obțin și ei venituri de pe Facebook, Instagram, să vedem dacă au declarat veniturile obținute din acest gen de activitate”, a mai adăugat președintele ANAF.

O singură postare pe Instagram cu un produs poate aduce mii de euro influencerului

O singură postare pe Instagram în care apare doar un produs, îi aduce în jur de 3000 de euro, în timp ce un filmuleț este remunerat cu sume între 4500 și 5000 de euro.

Pentru a putea face o comparație, spre exemplu, Ana Morodan, una din cele mai cunoscute în mediul online, a dezvăluit recent că încasează în jur de 17.000 de euro în medie pe lună, iar veniturile din influencing reprezintă circa 40% din total.

Ioana Grama a declarat că: „Poți să ajungi și la câteva mii de euro dintr-o postare… depinde de brand. De obicei, pe o poză treci de o mie de euro. Dar pachetele sunt mai mari pentru că niciun brand nu vine și cere o poză și atât. Se întinde pe o perioadă mai lungă de timp sau sunt cerințele mai mari, o poză și un set de stories sau o postare pe Facebook și cumva se leagă, sunt mai multe”.

Un alt exemplu este Selly, vloggerul cu 2 milioane de urmăritori, care a trecut de 1 milion de euro venituri când avea doar 18 ani.

Fiscul anunța atunci că un cetățean din Iași trebuie să răspundă în fața ANAF pentru că nu a declarat 12 milioane de lei, iar alte două persoane, din București și din Buzău, au de explicat venituri de peste 3 milioane de lei, fiecare,  informează stirileprotv.