AMESTEC RUSESC în cazul BREXIT? INVESTIGAŢII OFICIALE

AMESTEC RUSESC în cazul BREXIT? INVESTIGAŢII OFICIALE

După acuzațiile de intruziune ale organizaţiilor pro-Kremlin în cazul alegerilor prezidențiale din Statele Unite ale Americii, legislativul din Marea Britanie a obținut date cu privire la suma cheltuită de IRA, o asociație care ar avea angajați specializaţi în propagandă, în cazul Brexit. Suma este foarte mică - doar 97 de cenţi.

Parlamentarii din Marea Britanie au cerut companiei Facebook date cu privire la reclame care este posibil să fi influenţat rezultatul referendumului din iunie 2016, cu privire la părăsirea Uniunii Europene. În contextul în care controversele cu privire la implicarea rusească în alegerile prezidenţiale din SUA sunt în continuă creşetere, Facebook a furnizat date cu privire la spaţiul de reclamă cumpărat de Internet Research Agency (IRA). Despre această organizaţie, specialiştii spun că s-ar specializa în transmiterea de propagandă pro-rusă.

Suma de 97 de cenţi a cumpărat 3 reclame care au fost difuzate în luna mai a anului 2016, vizualizate de aproximativ 200 de persoane. În acelaşi timp, reprezentanţii Facebook susţin că aceste reclame nu făceau referire directă la problema referendumului, fiind conectate cu problema imigraţiei, şi difuzate şi în SUA. Este de reţinut aici că tabăra ,,Leave" care dorea părăsirea Uniunii Europene a avut o campanie agresivă care se baza pe chestiunea migraţiei şi pe criza refugiaţilor

Federaţia Rusă neagă orice implicare în alegerile americane sau britanice. Cu toate acestea, un comitet special interpartinic a fost format pentru a investiga posibilul amestec rusesc în referendumul pentru Brexit sau în alegerile parlamentare din iunie 2016. Rezultatele investigaţiilor ar urma să fie publicate în cel mai scurt timp.

  În cazul alegerilor din Statele Unite, la începutul lunii noiembrie, Guardian prezenta datele furnizate de Facebook cu rpivire la reclamele care se presupune că ar fi fost finanţate de conturi de socializare cu specific de propagandă. Compania a anunţaţ că reclamele ar fi ajuns să fie văzute de aproximativ 126 de milioane de americani în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale, dar şi după alegerea lui Donald Trump.