Alertă printre sute de mii de români! Plata pensiei se poate suspenda. Totul depinde de un document

Alertă printre sute de mii de români! Plata pensiei se poate suspenda. Totul depinde de un document Sursa: arhiva EVZ

Alertă printre beneficiarii de pensie români! Ambasada României la Spania atrage atenția asupra unui document care trebuie depus urgent de către cetățenii aflați în Spania, în următoarele trei luni de zile, la Casa de Pensii Teritorială astfel încât să se evite efectuarea unor plăți necuvenite. În cazul în care documentul nu este depus, românii beneficiari de pensii din Spania riscă suspendarea sumelor de bani.

Românii care și-au transferat pensia din România în Spania trebuie să depună în lunile octombrie, noiembrie și decembrie un certificat de viață la Casa de Pensii Teritorială din România care să justifice continuarea încasării sumei de bani în străinătate astfel încât să se evite suspendarea cuantumului bănesc.

Ce informații trebuie completate în certificatul de viață

Ambasada României în Spania a atras atenția cu privire la depunerea certificatului de viață astfel încât autoritățile să poată evita efectuarea unor plăți necuvenite către beneficiari nerezidenți în România, care ar avea efecte importante asupra casei teritoriale de pensii. Certificatul de viață reprezintă astfel un instrument de verificarea administrativă.

Documentul este dovada pe baza căreia românii din Spania vor putea beneficia de plata drepturilor bănești cuvenite. Certificatul de viață prevede două părți: partea A și partea B.

Ne puteți urmări și pe Google News

Partea A va fi completată de către casa teritorială de pensii competentă, unde este prevăzut un termen limită de restituire a documentului de către beneficiar.

Românii nerezidenți au obligația de a completa partea B a certificatului de viață în prezența unei autorități legale de pe teritoriul statului de ședere permanentă și de a-l transmite casei teritoriale de pensii competente până la data menționată în partea A.

Cum se intră în posesia documentului

  • Documentul va fi trimis de către Casele Teritoriale de Pensii la domiciliul beneficiarilor din străinătate; în cazul în care cetățenii nu primesc acest document prin poștă, pot accesa pagina Casei de Pensii și apela la consulat pentru autentificare - LINK Certificatul de viață. Certificatul de viaţă va fi emis în dublu exemplar şi transmis beneficiarilor în versiune bilingvă - limba română și o limbă de circulaţie internaţională.
  • Certificatul de viață trebuie autentificat la oficiul consular de care aparțin cetățenii, la primăria din teritoriu sau la instituțiile acreditate din Spania, anume SEPE și INSS.
  • După autentificare, certificatul de viață trebuie trimis de către români la Casa Teritorială de Pensii, prin scrisoare cu confirmare de primire sau scrisoare recomandată. Un exemplar al certificatului de viaţă va rămâne la casa teritorială de pensii competentă, însoţit de dovada comunicării beneficiarului nerezident (confirmare de primire sau recomandată).

În cazul în care certificatul de viață nu este trimis în timp util la autorități, românii din Spania riscă suspendarea plății pensiei. Dacă se întâmplă acest lucru, plata se poate relua la momentul în care Casa Teritorială de Pensii va intra, ulterior, în posesia certificatului de viață, potrivit stiridiaspora.ro.