Acuzații devastatoare lansate de o fostă angajată a Facebook. Scopul pentru care rețeaua de socializare întreține ura

Acuzații devastatoare lansate de o fostă angajată a Facebook. Scopul pentru care rețeaua de socializare întreține uraSursa: Facebook

O angajată de top a Facebook a început un război împotriva fostului angajator și a prezentat presei din America mai multe documente „sensibile”.

Compania Facebook se confruntă cu acuzații dure lansate de un fost manager. Frances Haugen a vorbit, duminică seara, în cadrul celebrei emisiunii „60 minutes” de la CBS News. În ultimele săptămâni, ea a fost denunțătorul „din sistem” care a livrat presei din Statele Unite ale Americii (SUA) documente. Printre acestea s-au aflat și concluziile unui studiu care arăta că Instagram este nociv pentru adolescenți.

Acuzații lansate de o fostă angajată a Facebook. Efecte nocive pe care le are rețeaua de socializare

Duminică, identitatea denunțătorului, secretă până atunci, a fost făcută publică. Este vorba despre Frances Haugen, cea care a ocupat funcția de manager de produs la Facebook. Acuzațiile dure au fost formulate și în trecut și vizează politica gigantului condus de Mark Zuckerberg.

Fosta angajată a spus că cei de la Facebook încurajează cu bună știință ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei. Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.

În cadrul rețelei de socializare a existat un conflict intern, a mai spus Frances Haugen pentru sursa citată, între cei care susţineau schimbările ce ar fi fost benefice pentru public şi cei care urmăreau doar ce este profitabil pentru Facebook. Cei din urmă au reușit să-și impună punctul de vedere și au avut câștig de cauză. Astfel că modificările în cadrul rețelei de socializare nu au fost implementate.

Algoritmul care este baza tuturor problemelor

Haugen crede că la baza tuturor problemelor stă modul în care funcţionează algoritmul ce prioritizează conţinutul în cadrul platformei sociale. Acesta ar fi conceput astfel încât să poată crește engagement-ul cu orice preţ.

Frances Haugen, cea care este chemată şi în faţa unei comisii senatoriale săptămâna aceasta, este de părere că singura soluţie ține de reglementarea prin lege a platformelor sociale.