X1 şi X6, cel mai ieftin, respectiv, cel mai scump SUV BMW, au fost relansate în România după un facelift de vară.
SUV-ul BMW X5 a fost, în ultimii doi ani, cel mai bine vândut model premium în România. Gama X, răspunzătoare pentru două treimi din totalul livrărilor BMW în ţara noastră, mai cuprinde alte trei modele, X1, X3 şi X6 - în ordinea crescătoare a dimensiunilor şi preţurilor. Producătorul bavarez a ales vara acestui an pentru o primenire serioasă a ofertei X. Cel mai ieftin, respectiv, cel mai scump SUV BMW au fost relansate în România după ce au fost retuşate şi optimizate. Cutie de viteze automată cu 8+1 trepte La prima vedere, demersul nemţilor ridică anumite semne de întrebare. Vânzările X1 şi X6 pe primul semestru au înregistrat creşteri semnificative (de 12%, respectiv 26%) - aşadar, clientela părea mulţumită cu ceea ce primea.
Apoi, cel puţin din punct de vedere estetic, noile versiuni nu vin cu o identitate prea clară - acesta fiind, totuşi, păcatul elementar al oricărei operaţiuni de facelift. Dintre cele două, X1 (mai mult un break supraînălţat decât un SUV autentic) avea, parcă, o mai mare nevoie de primenire.
Mai ales pentru că Audi Q3, Mercedes-Benz GLK (deocamdată, cel mai accesibil SUV al producătorului din Stuttgart) şi mai ales, noul Range Rover Evoque exercită o presiune tot mai mare în acest segment. Noul BMW X1 aduce câteva noutăţi interesante: excelenta cutie de viteze automată cu 8+1 trepte, modulul de pilotaj EcoPro (care, odată cuplat, creşte autonomia, dar suprimă caracterul sportiv al maşinii) şi, mai ales, motorul 2.0 turbodiesel, care dezvoltă 218 CP (pe versiunea xDrive25d). Noua unitate este gălăgioasă (în afara cabinei), dar zdravână şi foarte economică. În testul efectuat (care a cuprins lungi porţiuni de autobahn fără limită de viteză, dar şi agasant de multe pasaje urbane) nu am trecut de un "opt la sută" de toată isprava. X1. De acum, cu linii de echipare/design (opţionale)
X1 rămâne însă modelul "persecutat" al gamei SUV bavareze. Cu aceleaşi materiale dure la bord şi fără echipamente precum head-up display şi autohold (pentru cutia automată).
"Coupe"-ul X6 este SUV-ul bavarez care stă cel mai liniştit în ceea ce priveşte concurenţa. Audi şi Mercedes- Benz nu au cu ce să-l combată, iar Infiniti FX sau Range Rover Sport (dacă suntem indulgenţi) nu fac volume importante. Faruri cu tehnologie LED Noul X6 ar fi, potrivit producătorului, primul SUV dotat cu faruri LED. Mai importantă ni se pare însă apariţia versiunii M50d, care ascunde sub capotă cel mai puternic turbodiesel cu şase cilindri (3.0 litri şi trei turbine!), unul care dezvoltă 381 CP. Cel mai ieftin BMW X1 (sDrive16d) costă în România 28.210 euro cu TVA. Adică mai puţin decât un Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI (28.630 de euro cu TVA).
X6 are un preţ minim de 66.588 de euro cu TVA (în versiunea xDrive30d). Adică excesiv de mult pentru majoritatea şoferilor.