Zboruri întârziate sau anulate. Ce poți să faci în astfel de situații
- Alexandru Sălăvăstru
- 10 februarie 2024, 22:49
De la defecțiunile sistemului informatic și până la problemele cauzate de vreme, zborurile întârziate sau anulate le dau mari bătăi de cap călătorilor.
Defecțiunile sistemului informatic, lipsa de controlori de trafic aerian, vremea îngrozitoare sau aglomerațiile de sărbători le pot pune mari probleme călătorilor care merg cu avionul. Specialiștii ne oferă mai multe sfaturi de pus în practică în cazul în care avem zboruri anulate sau întârziate.
Zboruri anulate sau întârziate. Cum putem proceda într-o astfel de situație?
Călătorii au devenit din ce în ce mai precauți în ceea ce privește zborurile programate. Chiar dacă ei ajung la timp, există șanse mari ca bagajele să fie întârziate și plimbate între diferite aeroporturi.
Fondatorul platformei Going.com, care analizează peste 900 de destinații din întreaga lume, a explicat ce putem face dacă avem zboruri anulate sau întârziate.
Evitați să rămâneți blocați în aeroport
Oricât de neplăcut ar fi să afli că zborul tău a fost întârziat pentru o perioadă lungă de timp sau mai rău, anulat, este mai bine să afli din confortul casei sau dintr-o cameră de hotel și să faci noi planuri de acolo:
„Verificați statutul zborului înainte de a merge la aeroport. Cele mai multe dintre aceste notificări nu vin în ultimul moment", a declarat Scott Keyes.
Potrivit acestuia, călătorii trebuie să își aleagă de fiecare dată opțiunea de a primi alerte text gratuite cu privire la statutul zborurilor. Opțiunea poate fi aleasă în momentul în care este achiziționat biletul.
Aplicația companiei aeriene ne poate avertiza dacă un zbor este anulat sau întârziat
Pe lângă alertele de tip text, o simpă căutare pe Google a companiei aeriene și a numărului de zbor ne poate salva timp prețios.
Keyes a sugerat, de asemenea, să verificați site-ul FlightAware. Acest site este necesar pentru urmărirea zborurilor pe distanțe mai lungi. Spre exemplu, în decembrie 2022, atunci când a avut loc un ciclon puternic în zona Pacificului, multe companii aeriene au oferit posibilitatea călătorilor de a-și schimba zborurile fără nicio taxă.
Uneori, întârzierile și anulările de zboruri se întâmplă după ce ați ajuns la aeroport
Dacă o astfel de situație te prinde deja la aeroport, acesta ne recomandă să ne îndreptăm cât mai repede cu putință spre biroul agenților companiei aeriene:
„Va fi o diferență cine ajunge primul. Este primul venit, primul servit. Poziționarea în apropierea biroului poate fi și mai benefică", a spus Keyes.
Apoi, este necesar să sunați operatorul de telefonie în timp ce așteptați. În funcție de locul pe care îl ocupați la coadă, ar putea fi mai rapid să vorbiți la un call center:
„Șansele de a obține o rambursare sunt mari atunci când vine vorba de zboruri anulate din alte motive decât cele meteorologice. Cu toate acestea, companiile aeriene vor încerca, de obicei, să redirecționeze pasagerii către alte companii aeriene mai întâi. În acest caz, vă recomandăm să sunați direct la linia de asistență pentru clienți a companiei aeriene. Acest lucru vă ajută să explorați mai multe opțiuni, în loc să așteptați la cozi lungi", a declarat și Jeff Klee, directorul executiv al CheapAir.com.
Zboruri anulate sau întârziate. Cooperarea dintre companiile aeriene ar putea lucra în favoarea ta
Atunci când zborurile sunt anulate, multe companii aeriene au opțiunea de a vă pune pe un alt zbor. Acest lucru este posibil datorită acordurilor între companii. Specialiștii recomandă să solicităm companiei bani pentru hotel în cazul în care zborul aternativ nu are loc în aceeași zi:
„Cereți companiei aeriene să vă cazeze la un hotel sau să vă dea un voucher pentru hotel. S-ar putea să o facă, s-ar putea să nu o facă. Nu este obligatoriu prin lege, însă de multe ori s-ar putea să aveți câștig de cauză", a spus Keyes.
Este mai puțin probabil să facă acest lucru dacă problema este din cauza condițiilor meteorologice, a spus el, decât dacă este o problemă mecanică a avionului sau probleme de personal. Ceea ce ați putea primi depinde de compania aeriană în sine. Depinde, de asemenea, și de circumstanțele specifice privind motivul pentru care un zbor a fost anulat.
Asigurare de călătorie
Luați în considerare cumpărarea unei asigurări de călătorie.
Specialiștii spun că „majoritatea polițelor de asigurare de călătorie oferă o acoperire suplimentară pentru incertitudinile de călătorie. De obicei, acoperirea suplimentară devine aplicabilă în cazul în care zborul este amânat cu mai mult de 12 ore din cauza unei greve, a vremii nefavorabile sau a unei defecțiuni mecanice".