Modelul compact german Volkswagen Golf este în continuare cel mai bine vândut autoturism din Europa, chiar dacă se pregăteşte să iasă din producţie. Noul Golf VII va fi lansat comercial luna viitoare.
A şasea generaţie a modelului compact Volkswagen Golf se pregăteşte să intre în istorie. Într-un stil propriu.
Noul Golf VII, prezentat la Salonul auto de la Paris, va fi lansat comercial luna viitoare, dar nu pentru că vechiul model şi-ar fi pierdut suflul. Nicidecum.
Volkswagen Golf VI este cel mai bine vândut autoturism european în primele nouă luni ale anului curent, urmat, la mare distanţă, de Ford Fiesta şi Opel Corsa - două maşini mai ieftine, de clasă inferioară.
Potrivit cifrelor oficiale, VW a livrat - în intervalul ianuarie-septembrie 2012 - 340.448 de Golfuri. În aceeaşi perioadă, Ford şi Opel au comercializat 238.345 de unităţi Fiesta, respectiv, 211.088 de untităţi Corsa.
În comparaţie cu primele nouă luni din 2011, vânzările sunt mai mici. Dar în timp ce pentru Golf acestea s-au contractat cu 9,7%, în cazul celor două modele plasate în imediata sa apropiere, scăderile au fost de 13,5, respectiv, 14 procente.
De la apariţia sa, în 1974, gama Volkswagen Golf a fost replicată - timp de şase generaţii - în peste 29 de milioane de exemplare.
Fiecare al patrulea autoturism fabricat şi comercializat de Volkswagen în Europa (de vest) este un Golf.
Spre neşansa concurenţei (Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Hyunadi i30, Honda Civic) Volkswagen promite că nu va scumpi noul Golf.
Raportat la piaţa din România, această informaţie s-ar putea traduce după cum urmează: cea mai accesibilă versiune a noii game VW Golf VII - 1.2 TSI (85 CP), Trendline, trei uşi - ar urma să coste cel mult 15.574 de euro cu TVA.
Preţurile oficiale urmează a fi comunicate în prima parte a lunii viitoare.