Surpriza anului: O nouă televiziune în România. Deja începe să imită
- Raluca Dan
- 15 martie 2025, 16:54

Clubul Dinamo București a anunțat lansarea unui post de televiziune propriu, „48TV”, un pas important în întărirea relației cu suporterii săi. Romeo Bănică, directorul de marketing al clubului, a făcut acest anunț la începutul lunii martie, precizând că postul va începe oficial pe 15 martie.
Clubul Dinamo București va avea un post
„În curând va fi lansat 48TV, postul clubului. Avem ca termen 15 martie, așteptăm niște materiale care trebuie livrate. Colegii mei au pregătit deja materiale pe care le vom difuza, vor fi podcasturi, interviuri, emisiuni. E un conținut la care doar noi avem acces și vrem să-l aducem în prim-plan”, a susținut directorul de marketing, la Radio Dinamo.
Denumirea „48TV” face referire la anul înființării clubului, 1948, și la numele societății care administrează echipa, SC Dinamo 1948 SA. Totuși, fanii au reacționat rapid, întrebându-se de ce nu se numește „Dinamo TV”.
„Numele e ales așa pentru că a fost dorința noastră de a activa acest brand, îl folosim și în alte cazuri. Vrem să creăm un brand al lui Dinamo cu 1948 sau 48, să fie și o linie merchandising fără o trimitere evidentă spre Dinamo, fără logo, care să poată fi purtată pe stradă”, a precizat Bănică.

Dinamo. Sursa foto; facebook / Dinamo Bucuresti
Denumirea postului, aleasă și din motive juridice
Pe lângă strategia de marketing menționată de oficialii clubului, există și un motiv juridic pentru alegerea numelui „48TV”. Dinamo se află într-un conflict de identitate cu Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București (ACS FC Dinamo), cunoscută ca „Dinamo Badea”.
ACS FC Dinamo deține o cotă de 7,03% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA și are înregistrate, atât în țară (OSIM), cât și la nivel internațional (EUIPO), marca „Fotbal Club Dinamo București” și emblema cu cei doi câini în culorile alb, roșu și galben.
În 2023, conducerea SC Dinamo 1948 SA, reprezentată de Andrei Nicolescu, a încercat să obțină dreptul de utilizare a mărcii „Dinamo TV”, însă cererea a fost respinsă de OSIM după ce ACS FC Dinamo a formulat opoziție. După respingerea cererii, Nicolescu a depus o contestație, însă în octombrie 2024, cererea a fost suspendată.
Conflicte legale privind marca „Dinamo”
Conflictul dintre cele două entități se extinde și la modificarea numelui oficial al ACS FC Dinamo la OSIM, contestată de Andrei Nicolescu, care a încercat să blocheze includerea termenului „Asociația” în titulatură. Disputa a fost suspendată, lăsând nerezolvată decizia finală privind drepturile de utilizare a numelui.
ACS FC Dinamo, aflată în insolvență, a evaluat marca „Fotbal Club Dinamo București” (inclusiv stema și palmaresul) la un milion de euro. Entitatea condusă de Nicolae Badea a trimis multiple notificări către SC Dinamo 1948 SA, cerând încetarea utilizării comerciale a numelui și stemei.
În 2022, ACS FC Dinamo a avertizat cu un posibil proces și daune de un milion de euro dacă mărcile erau folosite în afaceri externe sportului.