Vești extraordinare pentru șoferi. Ce se va întâmpla de la 1 martie. Alertă

Vești extraordinare pentru șoferi. Ce se va întâmpla de la 1 martie. Alertă

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a afirmat ca familiile care dețin mașini non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi ajutate să își schimbe autoturismul.

Măsurile vor fi luate în condițiile în care din 2020 accesul acestora va fi interzis în centrul Bucureștiului.

„Mașinile non-Euro 1 si 2 nu vor mai avea acces în centrul Capitalei, Euro 3 vor trebui să platească vinieta. Aceasta este prima etapă a programului. Pentru familiile care au mașini non-Euro 1 sau 2, care nu mai pot să intre în centru - sunt și unele cazuri sociale, vom discuta cu fiecare familie în parte”, a spus Gabriela Firea, în cadrul unei emisiuni la Antena3.

Conform edilului, în cazul în care o familie deține două sau trei mașini, municipalitatea nu se va implica.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Dar dacă este singura mașina care ajuta familia sa se deplaseze - poate au probleme sau vulnerabilități, vom vedea cum putem să sprijinim să facă un buy-back și să schimbe acea mașina. Un sprijin concret pentru reînnoirea mașinii”, a conchis primarul.

Vinieta Oxigen intră în vigoare de la 1 martie 2020. Astfel, proprietarii mașinilor cu norme de poluare inferioare celei Euro 4 sunt obligați să cumpere vinieta și au restrictii de a intra în zona centrală a Capitalei de luni până vineri. Astfel, 593.000 de proprietari de masini sunt vizati de aceasta masura.

În plus, mașinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucuresti de la 1 ianuarie 2022 și din 2024 pentru cele Euro 3.

Sunt exceptate de la plata vinietei scuterele și motocicletele, dar și autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcționează cu GNL, GNC si GPL. Tarifele impuse de Taxa Oxigen: Non-euro - 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an; Euro 1 - 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an; Euro 2 - 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an; Euro 3 - 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an; Euro 4 - 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an.

Impunerea unor măsuri pentru combaterea poluarii și traficului în București este vitala, însa atât opoziția din CGMB, cât și unii specialiști de mediu sau drept au avertizat că taxa Oxigen nu rezolva problemele și chiar poate fi anulată în instanță pentru că ar încălca dreptul la proprietate, informează ziare.com.