Trebuie spus că în prima parte a anului a fost implementată plata cu cardul bancar.

„Tot pe final de an s-a semnat contractul pentru achiziţia a 13 trenuri noi de metrou dedicate Magistralei 5, cu posibilitatea de extensie cu încă 17 trenuri. Nu a fost uşor şi avem încă multe lucruri de pus la punct, atât în interior, noi, toţi salariaţii, cât şi cu partenerii din serviciile de pază, curăţenie şi mentenanţă. În acest context, este de remarcat şi relaţia deosebită avută cu Autoritatea Feroviară Română, cu Poliţia Metrou şi personalul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, în gestionarea momentelor mai delicate. Subliniem totodată profesionalismul mass-media care a reflectat cu promptitudine şi calm atât sincopele din activitatea noastră, cât şi problematica diversă cu care ne confruntăm, fiind un vector obiectiv de comunicare”, a menţionat directorul Metrorex, într-un comunicat al companiei.

Mai mult, şeful Metrorex a afirmat că se doreşte implementarea cât mai rapid a proiectelor de realizare a Magistralei 6 (pentru care s-au depus 4 oferte la lotul 1- lucrări de structură şi pentru care s-a finalizat şi încărcat în SICAP documentaţia de achiziţie pentru lotul 2-lucrări de structură), precum şi pentru continuarea Magistralei 5 până la Piaţa Iancului, a Magistralei 4 între Gara de Nord 2 şi Gara Progresul, achiziţia de noi trenuri, modernizarea Magistralelor 1, 2, 3 şi realizarea de extensii spre Mogoşoaia, Berceni, Pantelimon, Tunari etc.

Mocanu susţine că, împreună cu specialiştii din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi consultanţi ai UE, se urmăreşte realizarea proiectelor pentru Bragadiru – Voluntari (Magistrala 7) şi a semiinelului Crângaşi – Dristor 2 (Magistrala 8), scrie Agerpres.

Acesta a amintit că, în acest an, a fost finalizată Magistrala 5 de metrou: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia, galeria de legătură şi depoul Valea Ialomiţei. De asemenea, s-au finalizat şi lucrările la extensia sistemului de control trafic al Magistralei 4 – Laminorului – Depou Străuleşti, astfel încât s-a putut reduce timpul de succedare între trenuri, cu circa 40%.