Vânzarea mașinilor second-hand. Înșelătoria care a luat amploare în ultimul timp
- Andrei Pospai
- 24 ianuarie 2025, 06:05

Cei care vor să vândă o mașină second-hand sunt atenționați de Registrul Auto Român (RAR) de un nou pericol. "Anumite entităţi terţe" au început să vândă certificate RAR Auto-Pass la preţuri supraevaluate.
RAR spune că au apărut metode prin care anumite enități îi exploatează financiar pe clienții de bună-credință și cărora le emit documente false.
O nouă înșelătorie
"Registrul Auto Român atrage atenţia asupra unei situaţii în care anumite entităţi terţe se interpun între RAR şi clienţii de bună credinţă, folosind metode alternative şi înşelătoare pentru a vă exploata din punct de vedere financiar.
Aceste practici includ utilizarea unor denumiri, culori, sigle sau elemente vizuale similare cu brandul oficial RAR, în scopul de a induce în eroare cetăţenii şi de a vinde certificate RAR Auto-Pass la preţuri supraevaluate", transmite RAR.

Auto-Pass. Sursa foto: facebook / Registrul Auto Român Oficial
Costă doar 42 de lei
Certificatul RAR Auto-Pass este un document emis exclusiv de Registrul Auto Român, în baza legii nr.142/2003 şi OMTI nr.210/2024 şi conţine informaţii autentice şi verificabile privind istoricul maşinii, axate pe indicaţia kilometrajului. "RAR Auto-Pass este conceput pentru a oferi transparenţă maximă, protejând interesele cetăţenilor de bună credinţă", precizează instituţia.
Preţul RAR Auto-Pass este de 42 de lei, tariful fiind stabilit de Consiliul de Administraţie al RAR-RA.
RAR recomandă cetăţenilor să descarce certificatul doar de pe site-ul oficial al R.A.R., www.rarom.ro, pe a cărui primă pagină există un buton specific accesării acestui document.
"Dacă aveţi orice fel de îndoieli privind autenticitatea documentului RAR Auto-Pass vă invităm să ne contactaţi telefonic sau pe site-ul oficial", se scrie în comunicat.
Certificatul conține, de asemenea, date privind intervenţiile minore asupra vehiculului în atelierele autorizate (reparaţiile uşoare), dar și despre reparaţiile efectuate în atelierele autorizate, ca urmare a unor accidente grave care au afectat sistemele de direcţie, frânare, structura de rezistenţă a vehiculului sau elementele de siguranţă pasivă, date legate de inspecţiile tehnice periodice.