V-ați întrebat vreodată de ce au avioanele geamurile rotunde? Presiunea aerului joacă un rol important și nu numai

V-ați întrebat vreodată de ce au avioanele geamurile rotunde? Presiunea aerului joacă un rol important  și nu numai

Măcar o dată s-a întrebat fiecare pasager de ce geamurile avionului sunt rotunde. După lungi experimente, specialiștii au mărturisit că motivul nu este unul estetic, ci funcțional.

Willis Orlando, specialist în operațiuni de produs la Scott Cheap Scott’s Cheap Flights a povestit cum de ce geamurile rotunde sunt mai sigure pentru avion:

„Colțurile rotunjite sunt concepute pentru a ajuta la distribuirea uniformă a presiunii exercitate asupra ferestrei, reducând probabilitatea ca o fereastră să se crape sub presiunea modificată a aerului”.

Producătorul britanic de aviație de Havilland a făcut o serie de modificări la proiectarea aeronavei sale, inclusiv ferestre rotunde.

Ne puteți urmări și pe Google News

Accidente în lanț înainte de această descoperire

La 10 ianuarie 1954, avionul companiei British Overseas Airways Corporation cu zborul 781 a plecat din aeroportul Ciampino din Roma pentru a-și transporta cei 35 de pasageri și echipajul la Londra. După aproximativ 15 minute de zbor, avionul de Havilland Comet - care cu doar doi ani înainte fusese primul care lansase un zbor comercial programat , a explodat pe cer și s-a prăbușit în Marea Mediterană. Nu a existat nici măcar un supraviețuitor. La doar câteva luni, a avut loc un alt accident asemănător, avionul cu zborul 201 al companiei South African Airways de la Londra la Johannesburg s-a prăbușit în mare, iar 21 de pasageri au decetat. Leziunile acestora erau identice cu ale pasagerilor din accidentul anterior.

Movitul acestor accidente a fost tipul de ferestre ales. Acestea erau pătrate și au jucat un rol important în acumularea presunii care a provocat prăbușirile, având ca rezultat o decompresie explozivă. Specialiștii au reușit să demonstreze cauzele prăbușirilor. Colțurile ascuțite ale ferestrelor au supus metalul care le înconjoară unei tensiuni suplimentare la altitudini mari, de două sau de trei ori mai mult decât în ​​alte locuri din avion, ceea ce a dus la dezintregrarea avionului în aer.

Zborul bizar cu Malaysia Airlines

Un alt accident bizar și foarte cunoscut a fost zborul 17 al Malaysiei Airlines (MH17/MAS17) de la Amsterdam (Olanda) la Kuala Lumpur (Malaezia). Nici până în ziua de azi nu s-a aflat motivul pentru care avionul s-a prăbușit.