Un sfert din noua flotă de tramvaie Imperio s-a stricat. STB circulă cu 76, din cele 100 tramvaie noi
- Ichim Alex
- 18 aprilie 2025, 07:11

Au costat aproape 1,1 miliarde de lei, iar acum încep să se strice. Este vorba despre tramvaiele Imperio Metropolitan. De la începutul anului și până în prezent un sfert din flota nouă de tramvaie este retrasă în depouri. Într-un răspuns al STB SA pentru ”Evenimentul Zilei” aflăm că astăzi circulă ”între 76 și 80 de tramvaie”, din cele 100 cumpărate de Primărie. Cauzele: tamponări dar și numeroase defecțiuni.
Imperio - „o minune” care a durat 2 ani
Noile tramvaie Imperio care circulă pe străzile Capitalei au devenit, pe bună dreptate, o soluție rapidă de mobilitate în București. Noi, silențioase, confortabile, tramvaiele au început să fie utilizate frecvent de bucureșteni.
Din decembrie 2022 (când a fost introdus în circulație primul tramvai Imperio) și până în prezent, cele 100 de tramvaie au parcurs, în total, aproximativ 9.000.000 de km. Tot din datele statistice ale STB SA aflăm că numărul călătorilor care au circulat cu Imperio depășește 140.000.000.
Cifre impresionante, care arată interesul crescut pentru acest mijloc de transport.
Însă, ca orice minune, lucrurile nu au durat prea mult. Mai exact, doar 2 ani. De la începutul anului 2025 și până în prezent, tramvaiele au început să se strice. Zi de zi, rând pe rând.
Astăzi, în București, circulă între 76 și 80 de tramvaie, din cele 100 cumpărate de municipalitate. STB SA explică motivele:
Cauzele imobilizărilor sunt diverese și includ, printre altele, tamponări, defecțiuni ale boghiurilor, deficiențe la patină, pantograf sau hidrogheret. Numărul tramvaielor Astra Imperio Metropolitan retrase temporar din circulație variază în mod constant, într-un proces cu o dinamică firească pentru o flotă aflată în exploatare curentă.
Imperio - tramvaie noi, pe șine vechi
Principala cauză a defecțiunilor tramvaielor o reprezintă infrastructura precară a căii de rulare. Adică tramvaiele noi circulă pe șine vechi, susțin reprezentanții STB. Din totalul celor 150 km de șine de tramvai, aproximativ 100 de kilometri au fost modernizați în anii 2000. Abia anul trecut Primăria Capitalei a început lucrări de modernizare pentru restul de 50 km.
O altă cauză pentru retragerea din traseu a tramvaielor o constituie accidentele de circulație: 11 numai în acest an.
Cu această dinamică, STB reușește să mențină în circulație maxim 80 de tramvaie într-o zi.
Pe măsură ce unele vagoane sunt imobilizate pentru reparațiii sau revizii, altele sunt remediate și reintroduse în circulație. În prezent, 16 tramvaie se află retrase în depourile Alexandria, Militari și Giurgiului iar pentru a accelera ritmul reparațiilor, furnizorul a suplimentat personalul echipelor de service, astfel încât mai multe tramvaie avariate să fie repuse în circulație.
Primarul Nicușor Dan a anunțat că municipalitatea va cumpăra alte 250 de tramvaie Imperio. Acestea vor circula tot pe șine vechi!..