UE votează tarifele pe vehiculele electrice din China. Germania: Un semnal fatal

UE votează tarifele pe vehiculele electrice din China. Germania: Un semnal fatalUn nou scandal la BMW. Jumătate de milion de mașini, rechemate în service. Sursa foto: Dreamstime.com

Votul UE privind tarifele pentru vehiculele electrice din China este un „semnal fatal” pentru sector, avertizează principalii producători auto din Germania, care cer un compromis, relatează Reuters. Decizia vine la doar câteva zile după ce aceștia au cerut Bruxelles-ului și Beijingului să evite tarifele. Germania a fost unul dintre cele cinci state membre UE care au respins tarifele.

Germania, dependentă de China, s-a opus, UE a votat

Respingerea de către cancelarul german Olaf Scholz a tarifelor UE pentru vehiculele electrice chinezeşti nu a reuşit să-i împiedice pe ceilalţi membri ai Uniunii Europene să voteze în favoarea acestora.

Acest lucru lovește în principalii producători de automobile din Germnaia care se bazează pe China pentru aproape o treime din vânzări.

Germania, cea mai mare economie din Europa, a fost unul dintre cei mai mari beneficiari ai comerțului cu China, în special în sectorul auto, unde companii precum Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW au o prezență masivă pe piața chineză.

Cancelarul Olaf Scholz și guvernul său s-au opus vehement acestor tarife, argumentând că impunerea lor ar putea deteriora relațiile comerciale cu Beijingul și ar aduce prejudicii companiilor germane care depind de cooperarea cu China.

Aproximativ 40% din veniturile companiilor auto germane provin din vânzările către China, ceea ce face ca Berlinul să fie reticent în a sprijini măsuri protecționiste împotriva unui partener comercial atât de important.

UE ignoră opoziția germană

Volkswagen

Sursa foto: Pixabay

Cu toate acestea, presiunea din partea altor state membre, în special din partea Franței, a fost suficient de puternică pentru a înclina balanța în favoarea tarifelor. Președintele francez Emmanuel Macron a susținut activ măsura, afirmând că Europa trebuie să își protejeze industria auto emergentă de concurența chineză, acuzată că practică prețuri neloiale grație subvențiilor de stat.

În ciuda opoziției lui Scholz, votul în favoarea tarifelor arată că Europa începe să acorde prioritate protejării industriilor sale interne, chiar dacă asta înseamnă tensionarea relațiilor cu China și ignorarea intereselor Germaniei.

UE, măsuri pentru protejarea pieței interne

Astfel, tarifele reprezintă un semnal clar că UE este pregătită să adopte măsuri mai dure pentru a-și proteja piața internă, indiferent de pozițiile statelor membre care au legături economice strânse cu China.

„Această divizare între Germania şi restul (UE) compromite o parte importantă a iniţiativei Comisiei: demonstrarea unui front unit împotriva presiunii externe asupra ţărilor individuale”, au scris analiştii de la Eurointelligence.

Evidenţiind diviziunea internă germană, o sursă de rang înalt la Ministerul de Externe al Germaniei, condusă de Partidul Verzilor, a spus că UE ar trebui să împiedice Beijingul să folosească metode neloiale, care dăunează pieţei şi să nu elimine tarifele de pe masă.