Șeful Volkswagen joacă pentru China? Declarație împotriva UE

Șeful Volkswagen joacă pentru China? Declarație împotriva UEOliver Blume / Sursa foto: Wikipedia
Oliver Blume, directorul general al producătorului german de automobile Volkswagen a declarat că Uniunea Europeană ar trebui să ia în considerare scăderea tarifelor planificate împotriva vehiculelor electrice fabricate în China, în schimbul vânzării de active către firmele guvernului comunist de la Beijing, acuzate de dumping de Comisia Europeană.

Șeful VW vrea „investiții” chineze în Europa

Oliver Blume, directorul general al Vokswagen, companie care pare să fi pierdut lupta cu chinezii și a anunțat închiderea unor fabrici, susține acum că taxele de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în Republica Populară Chineză sunt exagerate.

În loc de sancțiunile pentru concurența neloială făcută de guvernul comunist de la Beijing, propuse de UE, Blume propune o și mai mare deschidere a pieței europene pentru chinezi și acordarea de facilități pentru aceștia.

„În loc de tarife punitive, ar trebui să fie vorba despre acordarea reciprocă a creditelor pentru investiții. Cei care investesc, creează locuri de muncă și colaborează cu companii locale ar trebui să beneficieze în ceea ce privește tarifele," a declarat CEO-ul VW, Oliver Blume, într-un interviu pentru ziarul de duminică Bild am Sonntag.

Tarifele pe vehiculele fabricate în China nu vor fi suspendate

Uniunea Europeană va continua cu tarifele pe vehiculele electrice fabricate în China, a declarat vineri executivul, neluând în seamă declarațiile CEO-ului german.

XPeng

XPeng G6/ Sursa foto: Wikipedia

Toate acestea în pofida faptului că cea mai puternică economie a blocului european, Germania, și producătorii auto germani le-au respins, creând astfel o prăpastie în cea mai mare dispută comercială cu Beijingul din ultimul deceniu.

Subvențiile date de comuniștii chinezi, contracarate de UE

Taxele propuse pentru vehiculele electrice fabricate în Republica Populară Chineză, de până la 45%, ar costa constructorii auto miliarde de dolari suplimentari pentru a aduce mașinile în blocul comunitar și urmează să fie impuse de luna viitoare timp de cinci ani.

Comisia, care supraveghează politica comercială a blocului, a declarat că va contracara ceea ce consideră a fi subvenții chinezești neloiale după o investigație anti-subvenții de un an, dar a mai spus vineri că va continua discuțiile cu Beijingul.

Directorul general de la VW, Oliver Blume, a declarat pentru Bild am Sonntag că există riscul ca tarifele de retorsiune impuse de China să afecteze constructorii auto europeni.