Toţi românii trebuie să ştie! Atenție la facturile de energie. Vei primi notificare direct acasă

Toţi românii trebuie să ştie! Atenție la facturile de energie. Vei primi notificare direct acasă Sursa: arhivă EVZ

Noile prevederi legislative vizează toți românii. Furnizorii de energie electrică vor tarifa consumul în funcție de convenția încheiată între aceștia și consumatori. Consumul va fi estimat în funcție de informațiile trecute în contract. În cazul în care acest lucru nu este specificat, estimarea se face pe baza istoricului de consum.

Actul legislativ face referire la consumul de energie electrică pentru fiecare lună calendaristică. Potrivit acestuia, clientul poate fi de acord cu datele estimate de furnizor sau poate modifica respectiva convenție. În cazul în care consumul actual nu este apropiat celui declarat inițial, la semnarea contractului, clientul poate face modificările, anunțând furnizorul.

O altă opțiune pe care o are clientul potrivit noii legi intrate în vigoare pe 1 ianuarie, clientul are posibilitatea de a nu ține cont de convenția de consum. În acest caz este obligat să citească singur, lunar, contorul. Indexul acestuia este comunicat ulterior furnizorului, în perioada specificată pentru autocitire. În acest mod, furnizorul va emite factura pe baza consumului real al clientului, relatează Antena 3.

Furnizorul de energie trebuie să își notifice clientul cu privire la lipsa indexului de regularizare

Legea cu privire la emiterea facturilor în baza convenției dintre furnizor și client a fost adoptată încă de la începutul anului. De atunci, clienții au avut posibilitatea să trimită autocitirea sau să notifice furnizorul de energie electrică cu privire la consumul lunar, în cazul în care nu există o estimare menționată în contract.

Ne puteți urmări și pe Google News

În cazul în care indexul de regularizare lipsește, furnizorul este obligat să notifice clientul cu privire la modul în care poate atenționa pentru a stabili o convenție de consum. Iată un exemplu de notificare trimisă de companiei Enel.

„În lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice.

Vă reamintim că, în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum. Regăsiți în mesajul anterior atașată ”Anexa B. Locuri de consum și convenția de consum”, care reprezintă convenția de consum și care va deveni parte din contractul dvs. de furnizare a energiei. Citiți-o cu atenție și:

Dacă sunteți de acord în privința cantităților de energie precizate în convenția de consum, nu este nevoie ca dvs. să faceți ceva în plus. Vom considera convenția de consum că fiind acceptată, fără ca dvs. să ne contactați și să ne comunicați acest lucru.

Dacă nu sunteți de acord și doriți să modificați cantitățile de energie din convenția de consum, ne puteți transmite o notificare în maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii mesajului inițial referitor la convenția de consum (mesaj primit de către dvs. anterior acestuia, în perioada 31.03.2022 – 05.04.2022).

Ne puteți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:

  • Cel mai apropiat Magazin Enel;
  • Din contul MyEnel;
  • Pe adresa de email contact eem.ro@enel.com;
  • Poșta Română, la adresa: București, sector 3, Bd. Mircea Vodă, nr. 30.

Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal), de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00 și sâmbătă în intervalul orar 08:00-13:00.”