Tipic românesc. S-au furat panourile solare și bateriile de pe DN1. Erau montate doar de o săptămână

Tipic românesc. S-au furat panourile solare și bateriile de pe DN1. Erau montate doar de o săptămână Sursa: Arhiva EVZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere relatează, într-un mesaj publicat pe Facebook, că ansamblurile de iluminare a insulelor de calmare de pe DN1 au fost furate, la mai puțin de o săptămână de când au fost montate.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brasov, deși a depus plângere penală, mărturisește că e posibil ca autorii să fie greu de identificat.

"Insulelor de calmare de pe DN1 nu au rezistat nici o săptămână"

„Din păcate ansamblurile de iluminare a insulelor de calmare de pe DN1 nu au rezistat nici o săptămână. S-au furat modulele de alimentare (compuse din baterii și panouri solare) de pe 4 astfel de insule între Brașov și limita cu județul Sibiu. DRDP Brașov a depus plângere penală în acest caz dar autorii vor fi foarte greu de identificat. Tocmai din acest motiv vă rugăm să ne ajutați cu orice fel de informație despre ce s-a întâmplat sau cine ar fi putut să comită fapta. Semnalizarea din zona insulelor de calmare este un element important de siguranța circulației iar deteriorarea ei poate duce la pierderea de vieți omenești”, anunță CNAIR.

„Vă reamintim că insulele de calmare sunt proiectate în așa fel încât să oblige conducătorii auto să reducă viteza la intrarea în localități sau în apropierea intersecțiilor prin inducerea unei senzații de disconfort”, declara CNAIR.

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania a mai declarat că "semnalizarea din zona insulelor de calmare este un element important de siguranța circulației iar deteriorarea ei poate duce la pierderea de vieți omenești!".

La mijlocul lunii ianuarie, CNAIR anunța că a montat semnalizarea luminoasă în  intersecții și insule de calmare.

"28 de #intersecții și insule de calmare vor devenii mai sigure prin montarea unor stâlpișori iluminați care măresc vizibilitatea obstacolelor pe timp de noapte. Programul se va aplica, într-o primă fază, pe DN1, DN14, DN12, DN13A și DN12A", declara autoritatea publică pe pagina de Facebook.

Alte proiecte de infrastructură rutieră

Autostrada Sibiu – Pitești (Transcarpați) are cea mai mare prioritate în Planul Investițional 2020 – 2030 publicat de Ministerul Transporturilor.  Așadar, am putea avea prima autostradă care va traversa munții abia în 2028.

Loturile 2 și 3 din Autostrada Sibiu – Pitești au obținut 100 de puncte din 100 în cadrul prioritizării proiectelor rutiere ce urmează a fi implementate până în 2030. Cu o lungime cumulată de aproape 69 de kilometri, cele două loturi vor completa Autostrada Transcarpați.

Mai mult, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești, între Boița și Cornetu.

Termenul de finalizare este de 5 ani și 6 luni, iar contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile.