Patronii unei curatatorii chimice din capitala americana traiesc un adevarat cosmar de cand au ratacit pantalonii unui client, care le pretinde daune de 67 de milioane de dolari. Incidentul s-a produs in mai 2005.
Constatand lipsa pantalonilor, proprietarii spalatoriei, Jin si Soo Chung, originari din Coreea de Sud, i-au oferit clientului 150 de dolari sa-si ia altii. Roy Pearson, avocat de profesie, a refuzat. Nu a acceptat nici cand i s-au oferit 4.600 dolari. Mai mult, cand sotii Chung i-au gasit pantalonii, nu i-a mai recunoscut.
Citand legislatia privind protectia consumatorului din Washington D.C., el a pretins ca are dreptul la daune de 1.500 dolari pe zi. In masivul dosar inaintat tribunalului, el argumenteaza ca suma se tripleaza deoarece i-a dat in judecata atat pe patroni, cat si pe fiul lor.
In plus, Pearson cere 500.000 dolari daune pentru suferinta indurata din pricina faptului ca nu s-a putut prezenta in costumul sau favorit in prima sa zi de munca intr-un nou post.
Reclamantul a avut neobrazarea de a solicita peste 500.000 dolari drept cheltuieli juridice, desi se reprezinta singur in instanta. In final, el a adaugat si 15.000 dolari costul transportului pana la o alta spalatorie pe timp de zece ani.
Cazul a starnit indignarea asociatiilor care militeaza pentru limitarea cuantumului daunelor pe care le poate reclama o persoana, ca si pentru reducerea numarului proceselor de acest tip.
Nefericitii sud-coreeni spun ca Pearson le-a transformat visul american intr-un cosmar. „Nu mai vreau sa traiesc aici. Nu-mi doresc decat sa ma intorc in Coreea de Sud”, a declarat Jin Chung.