“Economia României este înfloritoare. Produsul intern brut a crescut cu aproximativ 6 procente în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totuşi, consumatorii sunt sceptici în ceea ce priveşte următoarele câteva luni. Mulţi nu exclud posibilitatea unui declin economic. Aşteptările economice au scăzut cu 3 puncte (în ceea ce priveşte indicatorul GfK – n. r.) din luna iunie, ajungând la 1,2 puncte în septembrie. Cu un an în urmă, indicatorul arăta 18,5 puncte în plus. Creşterea economică puternică reduce ratele de şomaj şi, prin urmare, creşte venitul. De asemenea, românii sunt de părere că nu se va schimba nimic în următoarele luni”, se arată în document. 

Potrivit acestuia, aşteptările privind venitul erau la 20,8 puncte în luna septembrie, într-o creştere cu 2,3 puncte faţă de luna iunie. 

“Redresarea economică îmbunătăţeşte puţin câte puţin atitudinea consumatorilor români. Aflată la 2,3 puncte în luna septembrie, tendinţa de cumpărare este doar puţin mai ridicată decât valoarea medie pe termen lung de 0 puncte, dar aceasta a atins 5,4 puncte în luna iulie, cea mai ridicată valoare din octombrie 2008. Totuşi, valorile acestor indicatori arată în mod clar că majoritatea copleşitoare a populaţiei îşi permite în continuare să cumpere numai articolele esenţiale pentru traiul zilnic. Produsele şi serviciile cu o valoare ridicată rămân în continuare în afara posibilităţii de cumpărare a majorităţii consumatorilor”, menţionează sursa citată. 

Concluziile studiului GfK privind climatul european de consum rezultă dintr-un sondaj în rândul consumatorilor, realizat pentru Comisia Europeană, în toate ţările Uniunii Europene. În fiecare lună, sunt intervievate peste 40.000 de persoane, din 28 de ţări. Acesta este un eşantion reprezentativ pentru populaţia adultă din UE. 

Indicatorii GfK pentru climatul european de consum se bazează pe interviuri lunare despre atitudinea faţă de consum. Acest studiu vizează determinarea situaţiei economice generale a fiecărei ţări, dar şi determinarea situaţiei gospodăriilor individuale. 

Interviurile din cadrul studiului GfK privind climatul european de consum sunt realizare lunar, prin intermediul unui sondaj multi-subiect realizat telefonic sau în persoană (OMNIBUS).