Studiu: Cei mai recalcitranți șoferi, au mașini scumpe

Studiu: Cei mai recalcitranți șoferi, au mașini scumpe

Nesemnalizarea la schimbarea direcției, viteza excesivă și folosirea telefonului mobil în timpul șofatului sunt principalele comportamente care îi deranjează pe participanții la trafic. Cei mai recalcitranți șoferi, au mașini scumpe. Iar taximetriștii sunt considerați cei mai ”obraznici” șoferi, arată un studiu comandat de Continental România și Academia Titi Aur, dat publiciătții marți.

Un număr de 8 din 10 participanți la trafic utilizează sistemele de navigație pentru a scurta drumul spre destinație. În același timp, pneurile de iarnă sunt considerate a oferi siguranță în deplasarea pe zăpadă, arată cercetarea.

„Acest studiu contribuie la strategia Vision Zero a companiei Continental. Continental și-a setat un obiectiv ambițios ce trebuie realizat în trei etape succesive: evoluția de la cei mai buni timpi în frânare la zero accidente fatale, zero accidente cu victime și zero accidente. Vision Zero este un obiectiv pe termen lung al companiei“, spune Cristian Enculescu, Head of Passive Safety and Sensorics Continental România.

Cum sunt bicicliștii

Ne puteți urmări și pe Google News

Repondenții au scos în evidență faptul că este nevoie de educație rutieră, pentur toate categoriile de participanți la trafic, fie ei motorizați sau pe jos. Astfel, trei sferturi dintre participanții la trafic sunt de părere că o educație mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranța și agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate consideră că ei, personal, ar avea nevoie de astfel de cursuri.

În ceea ce îi privește pe bicicliști, aceștia îi consideră mai amabili pe ceilalți bicicliști, opinie care nu este împărtășită de șoferi sau motocicliști.

„Este o initiațivă laudabilă a Continental România, pentru că astfel de studii sunt o oglindă a percepției traficului și, din înțelegerea acestei percepții, se pot găsi soluții pentru îmbunătățirea atitudinii în trafic. Deși cifrele și graficele plictisesc și enervează câteodată, dau totuși informații clare despre modul în care gândește participantul la trafic, în cazul nostru, și atunci, cei care acționează, producătorii de echipamente, entitățile implicate în educație și securitate rutieră și, nu în ultimul rând, presa care transmite toate aceste informații, pot să și dirijeze mai bine activitățile și comunicarea“, declară Constantin Aur, directorul general al Academiei care îi poartă numele.

Violența în trafic

Un aspect important care a reieșit din răspunsurile participanților la studiu vizează violența din traficul din România. Astfel, 30% din respondenți admit că au fost implicați sau martori la altercații sau comportamente agresive în trafic în ultimul an. Șoferii care au mașini foarte scumpe sunt cei mai recalcitranți și, opinia generală este că ei îi respectă cel mai puțin pe ceilalți participanți la trafic.

Studiul referitor la obiceiurile și atitudinea în traficul din România a fost efectuat în luna noiembrie, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, de 1000 de persoane, cu o eroare de eșantionare de +/-3,1%.