STP Timișoara e în faliment, dar finanțează campania publicitară a primarului Fritz

STP Timișoara e în faliment, dar finanțează campania publicitară a primarului Fritz Dominic Fritz. Sursa foto: Arhiva EVZ

Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) înregistrează o datorie de 74 de milioane de lei către Finanțe și alte 42 de milioane de lei către terți, însă cu toate aceste nu se oprește din a cheltui bani.

Mai exact, STPT bagă zeci și chiar sute de mii de lei în publicitatea lui Dominic Fritz, primarul orașului Timișoara, după cum scrie Robert Turcescu. „La ce să facă publicitate STPT? La șinele de tramvai? Nu mai bine la bă-șinile lui Fritz? Fritz-USR, aceeași mizerie”, mai spune Turcescu.

Planul de Restructurare cerut de Primăria Timișoara pentru STPT

În luna iunie a acestui an, Planul de restructurare operațională și financiară a Societății de Transport Public Timișoara a fost aprobat de ANAF. Trebuie menționat că, la începutul acestui an, STPT se confrunta cu datorii istorice în valoare de 129 de milioane de lei către ANAF. Din această sumă, Primăria Municipiului Timișoara a achitat 52 de milioane de lei, acoperind astfel datoriile istorice ale STPT.

ANAF a aprobat eșalonarea plății pentru datoriile istorice ale STPT în sumă de 37 de milioane de lei, pe o perioadă de 7 ani, oferind plăți lunare extrem de avantajoase (346 mii lei în primul an și 554 mii lei în anii 2-7).

Ne puteți urmări și pe Google News

Cele 40 de milioane de lei rămase vor fi anulate la finalul perioadei de restructurare, cu condiția ca STPT să își respecte angajamentele, iar plata acestora este amânată până atunci. În urma acestei soluții, toate datoriile anterioare datei de 31 decembrie 2021 nu mai afectează operațional compania, permițându-i să se concentreze pe îmbunătățirea calității serviciului public prestat.

„STPT a primit o șansă istorică de a pune sistemul de transport public local pe baze sănătoase și corecte. Acest lucru nu se putea face fără sprijinul Primăriei Timișoara care a plătit 52 de milioane de lei din datoriile istorice ale companiei. În următorii ani, începe o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv și utilizat de majoritatea timișorenilor și compania să își restabilească credibilitatea în fața partenerilor.

STPT trebuie să își asume acest proces de reformă care va fi lung și dificil, dar care este absolut obligatoriu. Transportul public local trebuie să devină principala opțiune de călătorie a timișorenilor”, a spus atunci primarul Dominic Fritz.