Limitarea consumului de alimente la formula „o masă la 10 ore”, în fiecare zi, promovează pierderea în greutate și scade riscul de boli cadiace și metabolice, sugerează un studiu publicat pe site-ul medical MedScape.

Spre surprinderea multora, medicii specialzați în boli metabolice și de nutriție recomandă dieta și tot mai multe studii științifice o califică. Bineînțeles, această dietă trebuie recomandată și monitorizată de un doctor.

Postul intermitent funcționează după o regulă simplă: mănânci ce vrei și cât vrei, dar cu pauze de post negru (doar apă) de minium 10 ore între mese. De exemplu, cel care ține dieta poate mânca începând cu ora 07.00 dimineața până la 16.00 orice dorește și în orice cantitate, dar după această oră, până a doua zi la 07.00 nu trebuie să mai mănânce absolut nimic și să se rezume la a bea doar apă sau ceaiuri neîndulcite.

„Au fost multe discuții despre postul intermitent și cea mai arzătoare întrebare a fost legată de perioada optimă în care cel care ține această dietă trebuie să mănânce, pentru a beneficia de rezultatele cele mai bune”, a declarat coautorul studiului, Satchidananda Panda.

„Bazându-ne pe rezultatele obținute din testarea pe șoareci de laborator, un timp de abstinență totală de la mâncare de 10 ore pare să ducă la beneficii: pierdere în greutate, îmbunătățirea sănătății. Și am mai observat că nu este o dietă pe care să nu o poți urma pe termen lung”, a adăugat Panda, cercetător la Institutul de Studii Biologice din California și autorul cărții „Codul Circadian”.

Studiul a fost publicat pe 5 decembrie, în Jurnalul Cell Metabolism (Metabolismul celulei) de către Michael J. Wilkinson de la Universitatea din California și echipa sa.

Au studiat în cât timp încep oamenii să piardă kilogramele în plus

Participanții la studiu au pierdut 3% din greutatea corporală în 12 săptămâni, susțin cercetătorii. 19 femei cu sindrom metabolic au fost instruite să restricționeze consumul de alimente după formula „o masă la 10 ore” pe zi timp de 12 săptămâni, rezultând astfel o abstinență de la mâncare de 14 ore/zi.
„Cei care doresc să țină această dietă nu trebuie să-și reducă aportul caloric sau să-și schimbe alimentația în niciun fel în timpul ferestrei de consum”, subliniază oamenii de știință, ceea ce vine ca o veste bună pentru orice pofticios.

În studiul s-a evidențiat nu doar scăderea greutății, cât și reducerea nivelului de colesterol, LDL și non-HDL, ceea ce presupune că s-a diminuat riscul de boli cardiovasculare. S-a remarcat și o scădere a tensiunii arteriale, aducând valorile presiunii sistolice și diastolice.

 

Te-ar putea interesa și: