Stațiunea Mamaia se reinventează. Destinația turistică va avea un nou logo și un slogan
- Ionel Sclavone
- 22 februarie 2024, 17:20
Stațiunea Mamaia rămâne una dintre principalele destinații turistice, de la Marea Neagră, în perioada sezonului estival. În acest sens, urmează o amplă operațiune de promovare ce va începe cu alegerea unui nou logo și a unui slogan.
Stațiunea Mamaia va rămâne una dintre cele mai importante destinații turistice de pe litoralul românesc. De altfel, în 2023, indicatorii arată o creștere cu 3% a turismului în stațiune.
Stațiunea Mamaia revine în top
George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, a vorbit despre promovarea acesteia. El a arătat ce evenimente vor fi organizate, în viitorul sezon estival, pentru promovare în stațiunea Mamaia. Totodată a dat detalii despre concursul public de soluții creative pentru noul logo și slogan.
În acest context, George Măndilă a vorbit și despre rezultatele financiare realizate anul trecut. Potrivit spuselor sale, indicatorii turistici arată bine, chiar dacă creșterea nu este foarte mare. Stațiunea Mamaia continuă să fie în topul preferințelor turiștilor, chiar dacă unii i-au dorit sfîrșitul.
„Într-adevăr, sunt foarte mulți care cântă prohodul stațiunii Mamaia, pregătesc deja colivele, ei bine le transmitem că se înșală. Că unii o laudă sau o critică, până la urma urmei turiștii români o aleg de fiecare dată și se pare că suntem pe un trend pozitiv. Nu neg faptul că peste 90 din turiști sunt din România, cei străini sunt foarte puțini”, a spus George Măndilă.
Turiștii străini nu se înghesuie pe litoralul românesc
Potrivit spuselor sale, stațiunea Mamaia este prea puțin promovată în străinătate, iar din acest motiv nu este vizitată de turiștii din afară. El spune că alte destinații turistice beneficiază de bugete uriașe de promovare.
„Marile destinații, chiar de lângă noi cum ar fi Grecia, Turcia chiar și Bulgaria, ca să nu mai vorbesc de destinațiile majore Italia, Franța sau Spania, alocă niște sume impresionante pentru promovarea în exterior. Ei bine noi nu le alocăm pentru că ele ar trebui centralizate, Ministerul Turismului ar trebui să aibă la dispoziție o sumă foarte mare pentru promovare în străinătate. Această sumă ministerul nu o are, iar ca să ne ducem noi în exteriorul țării ar însemna un efort extraordinar de mare din punct de vedere financiar și nu ni-l permitem”, a completat Măndilă, conform Replica online.
În acest context a vorbit și despre taxa de promovare a turismului, ce va fi plătită de operatorii turistici, dar și de localnicii care au case în Mamaia. Acest aspect stârnește nemulțumiri în rândul oamenilor. Însă taxa a fost adoptată de Consiliul Local.
„Este aceeași taxă cuprinsă în hotărârea de consiliu local care reglementează taxele și impozitele la nivel de municipiu. Într-adevăr, este vorba despre apartamentele din Mamaia, care plătesc o taxă de 200 de lei pe an, asta înseamnă 55 de bani pe zi. Vocile care ni se opun spun că ar trebui scoasă la cei care au buletin acolo, care locuiesc acolo. Eu țin să le aduc la cunoștință că indiferent dacă ai buletin sau nu, a deține un apartament de vacanță în stațiunea Mamaia, pe autorizația de construire a acelui apartament scrie apartament de vacanță, nicidecum locuință. Nu știu prin ce artificiu au reușit să-și facă buletine acolo, asta este altă poveste”, a explicat președintele OMD.
Evenimente în stațiunea Mamaia
George Măndilă a anunțat că în viitorul sezon estival vor fi organizate mai multe evenimente pentru turiști. El speră că, astfel, aceștia vor alege Mamaia ca destinație. În acest sens a vorbit despre aproximativ 25 - 30 de evenimente, în special concerte gratuite.
„Concertele gratuite din piațeta Cazinou, care distrează turiștii. Dacă anul trecut am organizat 11 evenimente, anul acesta dorim să facem 25 sau 30. Din start este un pas înainte foarte important, totodată, nu funcționăm doar la piațeta Cazinou, intrăm și în piațeta Perla, la a doua scenă, iar acolo intenționăm să aducem spectacolele pentru copii”, a mai spus George Măndilă.
Președintele OMD a precizat că vor fi concerte și în Constanța, nu doar în Mamaia. El a arătat că, în perioada sărbătorilor de Paște și de 1 Mai vor fi organizate spectacole în Piațeta Cazinou, dar și în Piața Ovidiu. Sumele alocate pentru aceste evenimente vor depăși 2 milioane de lei.
„Pentru Constanța intenționăm ca de 1 Mai și de Paște să intervenim în piața Ovidiu cu trei concerte, mini vacanța va începe la 1 Mai cu trei concerte la Piațeta Cazinou, iar după aceea ne mutăm în zilele de Paște în Piața Ovidiu perioada 4, 5, 6 Mai. Pot să vă spun este că depășește două milioane de lei. Așa mi-am propus pentru că turiștii din stațiune trebuie să le oferim distracție gratuită”, a mai precizat George Măndilă.