Editura Evenimentul si Capital

Șova a găsit vinovații pentru că nu avem mai multe autostrăzi: urșii, liliecii și alte animale sălbatice

14-03/ursi-1_02-465x390
Autor: | | 0 Comentarii | 150 Vizualizari

Ministrul Transporturilor, Dan Şova a trecut în revistă "aventurile administrative" cu care se confruntă Compania de Drumuri atunci când se apucă de realizarea unei autostrăzi în România - "te întâlnești cu cuibul de barză, cu peștera cu lilieci, trebuie să treacă urșii... ne-am întâlnit și cu un cimitir ilegal pe tronsonul de autostradă".

CNADNR beneficiază de resurse bugetare reduse faţă de necesar şi se confruntă cu o serie de "aventuri administrative" în construcţia de autostrăzi, afirmă ministrul Transporturilor, Dan Şova, arătând că, în aceste condiţii, inaugurările sunt aproape echivalente cu o victorie pe un front de luptă.

"Doamna directoare Renata Bendeac o să vă arate un studiu de caz despre ce înseamnă să realizezi un tronson de autostradă, când te întâlneşti cu cuibul de barză, cu peştera cu lilieci, când trebuie să treacă urşii, când un ministru semnează din greşeală Natura 2000 peste un tronson de autostradă gata licitat şi toate problemele. Poate le prezentaţi şi cum ne-am întâlnit cu un cimitir ilegal pe tronsonul de autostradă. Toate sunt aventuri administrative care nu sunt foarte plăcute, sunt comice când le prezinţi retrospectiv, după ce le-ai rezolvat", a declarat ministrul Transporturilor, la un workshop pe teme de infrastructură, desfăşurat marţi la Palatul Parlamentului.

Şova a dorit să sublinieze meritele angajaţilor de la CNADNR în privinţa absorbţiei fondurilor europene, arătând că actuala echipă de management, deşi este formată din vechii angajaţi, a fost capabilă de performanţă atunci când i s-a cerut acest lucru, iar realizările vor fi şi mai bune în următorii ani, dacă nu vor exista presiuni politice.

"Atât actuala echipă de management, cât şi cei care lucrează în CNADNR, în momentul în care li s-a cerut să fie serioşi, în momentul în care li s-a cerut să facă, în momentul în care li s-a cerut să organizeze echipe, să organizeze unităţi de implementare de proiect, în momentul în care nimeni, absolut nimeni, nu a mai intervenit pentru a stabili cine trebuie să câştige, în momentul în care nu a mai existat presiunea să câştige firmele de pe locul 5 sau 7, în momentul în care oamenii - membri din comisiile de licitaţie - s-au simţit liberi, au fost scoşi din producţie şi li s-a cerut să se pronunţe în 50 de zile, toate aceste lucruri au fost posibile pentru că li s-a cerut. Aceiaşi oameni, pentru că actuala conducere este luată tot dintre oamenii care lucrează la CNADNR, deci, în momentul în care li s-a cerut să facă şi nu li s-a mai cerut ce anume să facă, ci li s-a cerut doar să facă absorbţie de fonduri europene şi să facă proiecte pentru România, aceiaşi oameni, care în trecut n-au făcut, în anul 2013 fac şi în anii 2014, 2015 şi în toţi anii care urmează, veţi vedea că vor face din ce în ce mai mult, atâta timp cât nu vor mai exista presiuni politice", a continuat Şova.

Ministrul Transporturilor a afirmat că România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020 şi a prezentat resursele financiare care vor fi utilizate în acest scop, tronsoanele vizate şi calendarul proiectelor în intervalul 2014 - 2015.

Simona Halep a plans la final! Galerie foto

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI