Șoferii români nu vor să plătească noile taxe anunțate de Ghinea. "Nu se poate taxa ce nu există"

Șoferii români nu vor să plătească noile taxe anunțate de Ghinea. "Nu se poate taxa ce nu există"

Transportatorii români reacționează împotriva noilor taxe anunțate de ministrul Cristian Ghinea. Șoferii solicită construirea autostrăzilor promise de Guvern.

Transportatorii români nu doresc să plătească taxe suplimentare de drum direct proporționale cu cât este folosit drumul. Poziția șoferilor români a venit după ce ministrul Transporturilor, Cristian Ghinea, a anunțat noi modificări în domeniu, odată cu implementarea reformelor prin PNRR.

Taxe suplimentare pentru șoferi

Premierul Florin Cîțu a precizat, miercuri, că principalele sectoare care vor beneficia de sumele din PNRR sunt: transporturile, educația și sănătatea. „Sunt trei mari sectoare care primesc bani în acest program – transporturi 7, 6 miliarde de euro, educație 3,6 miliarde euro și sănătatea 2, 4 miliarde de euro”, a spus premierul.

“La transport vorbim de o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri. În acest moment, acea rovinietă pentru transportatori nu ține absolut cont de cât folosești drumul, plătești la fel. După ce se vor achiziționa mijloacele tehnice de a măsura cantitatea de mărfuri, se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul. Dacă folosești pe distanțe mai lungi, transporți mai multă marfă, atunci plătești mai mult și invers”, a declarat ministru Cristian Ghinea.

Șoferii nu vor să plătească noi taxe

Transportatorii românii nu sunt de acord cu noile reglementări anunțate de ministrul Cristian Ghinea. „Dacă se vorbeşte de taxare, în principiu trebuie să ai ce să taxezi, adică să oferi o infrastructură. Cât de repede, rămâne de văzut.

Avem promisiuni pentru 400 de kilometri în următorii cinci ani, lucru care e greu de crezut, în condiţiile istorice din România. Adică nu am reuşit să construim 1.000 de kilometri de autostradă (n.r. România are 907 km de autostradă) în 30 de ani şi în 5 ani vrem să construim 400 de kilometri. Aşa să fie.

Nu se poate taxa ce nu există. După ce România va avea minimum 1.500 de kilometri, ca să nu zic 2.000 de kilometri, putem vorbi. Să avem autostrăzi complete, să legăm Constanţa de Nădlac, Moldova şi Braşovul de Borş”, a spus secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, pentru economedia.ro.

Potrivit acestuia, modificarea modalității de calcul a valorii rovinietei va fi realizabilă abia atunci când România va avea autostrăzile promise.

La momentul actual, în România, taxa pentru autoturisme costă între 15 lei pe săptămână şi 137 de lei pe an, iar în cazul TIR-urilor rovinieta costă de la 54 de lei pe zi la 6.000 de lei pe an.

Ne puteți urmări și pe Google News