Șeful companiei aeriene Ryanair, Michael O'Leary, dă vești proaste: „Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat”

Șeful companiei aeriene Ryanair, Michael O'Leary, dă vești proaste: „Era zborurilor la 10 euro s-a încheiat” Pasageri. Sursa foto: arhiva EVZ

Directorul executiv Michael O'Leary a anunțat că Ryanair nu va mai oferi zboruri la prețuri reduse, asta din cauza scumpirilor la combustibil. Astfel, costul mediu al zborurilor operate de această companie aeriană vor fi majorate de la circa 40 de euro cât era în 2021, la aproximativ 50 de euro, pe parcursul următorilor cinci ani.

Șeful Ryanair a declarat că în viitorul nu vor mai exista oferte promoționale de un euro, 0,99 euro ori 9,99 euro, deși mărturisește că nu crede că oamenii vor renunța la serviciile companiei sale.

Ryanair decide să mărească prețurile zborurilor

„Credem că oamenii vor continua să zboare frecvent. Dar cred că oamenii vor deveni mult mai sensibili la prețuri”, a transmis Michael O'Leary.

Dat fiind că zborurile comerciale sunt responsabile de circa 2,4% din emisiile globale de CO2, acest sector se confruntă cu o serie de presiuni în ce privește reducerea impactului negativ asupra climei, statele puternice ale lumii impunând trecerea la mijloace de transport realizate pe cale rutieră sau feroviară.

Ne puteți urmări și pe Google News

Totuși, directorul Ryanair a explicat că transportul rutier și cel maritim sunt mult mai nocive în ce privește emisiile de CO2 și că reducerea emisiilor transportului aerian este o inițiativă „deplasată”, mai ales că Ryanair este o companie care alege să achiziționeze avioane eficiente raportat la consumului de combustibil, a motivat Michael O'Leary, conform BBC.

Probleme la Ryanair

Chiar dacă Ryanair s-a confruntat cu „lupte” cu sindicatele, după ce salariile personalului pe timpul pandemiei au fost reduse drastic, în urma negocierilor s-a ajuns la un acord cu peste 80% dintre piloți și 70% din personalul de cabină. Pe lângă asta, directorul companiei, Michael O’Leary, a precizat că din cauza creșterii costurilor privind combustibilul și riscul răspândirii unei noi variante a COVID-19, nu poate prognoza dacă Ryanair va termina anul pe profit.

„Deși rămânem încrezători că rata ridicată de vaccinare în Europa va permite industriei aeriene și turistice să se recupereze complet și să lase în sfârșit COVID-19 în urmă, nu putem ignora riscul unor noi variante de COVID-19 în toamna anului 2022. Experiența noastră arată cât de fragilă rămâne piața de turism”, a concluzionat acesta.

Nu doar Ryanair are probleme cu zborurile. În ultimele luni, mii de curse au fost anulate din cauza lipsei de personal. Totodată, în mai multe aeroporturi din Europa au avut loc greve, angajații cerând măriri de salariu.