Șefii CrowdStrike, după ce au provocat cea mai mare pană IT din istorie: Ne pare rău
- Mădălina Sfrijan
- 26 septembrie 2024, 09:51
Compania care asigură securitatea cibernetică pentru reţelele Microsoft își cere scuze pentru incidentul din iulie. În urma unui update făcut de CrowdStrike, milioane de computere au fost închise. Totodată, oprirea sistemului a provocat blocaje în transporturi, trafic aerian sau la nivelul instituțiilor și agențiilor guvernamentale.
CrowdStrike, despre incidentul din luna iulie
Eroarea de soft a provocat un adevărat haos în întreaga lume. După updateul făcut de CrowdStrike, peste 2.400 de zboruri au fost anulate. Totodată, alte 25.000 de curse au fost amânate.
Mii se spitale sau unități bancare au avut sistemul blocat. Cu această situație s-au confruntat și agențiile guvernamentale.
În țara noastră, instituțiile strategice au fost afectate de blocaj.
Ce spune șeful companiei
Reprezentantul CrowdStrike își cere scuze pentru „eroarea” din luna iulie. Acesta a subliniat că actualizarea defectuoasă a software-ului a dus la acest blocaj.
Potrivit vicepreședinte senior al companiei, actualizarea configurației de conținut pentru software-ul de securitate Falcon Sensor a provocat întreruperea.
„Ne pare profund rău că acest lucru s-a întâmplat și suntem hotărâți să prevenim repetarea acestei situații”, a explicat acesta.
După întreruperea provocată, CrowdStrike a pierdut miliarde de dolari
Blocajul a afectat și traficul aerian de pe Aeroportul Otopeni. În intervalul respectiv, zeci de curse au fost anulate, iar altele au avut mari întârzieri. De altfel, situația a fost similară și pe Aeroportul din Constanța.
Dincolo de problemele cauzate în sfera transporturilor și a traficului aerian, întreruperea a afectat sistemul de urgență 991, echivalentul 112 din Europa.
În unele țări, actualizarea făcută de companie a afectat inclusiv transmisiile tv. După o astfel de greșeală, CrowdStrike s-a confruntat cu o serie de consecințe. Pe bursă, acțiunile societății au scăzut 10 la sută. Astfel, compania a pierdut 7,5 miliarde de dolari.
Problemele de sistem au persistat timp de câteva ore. În timpul crizei, reprezentanții companiei care asigură securitatea cibernetică pentru Microsoft le-au recomandat să restarteze computerele.