Scandal URIAȘ în America: Cezar - Trump, ÎNJUNGHIAT de un Brutus NEGRU și de TRANSSEXUALI

Scandal URIAȘ în America: Cezar - Trump, ÎNJUNGHIAT de un Brutus NEGRU și de TRANSSEXUALI

Doi protestatari au întrerupt vineri seara spectacolul cu piesa de teatru Iulius Cezar de Shakespeare, care se desfășura în Central Park din New York.

O activistă de dreapta, Laura Loomer, a pătruns pe scenă strigând: „Stop banalizării violenței politice împotriva Dreptei! Este inacceptabil!”.

La câteva minute după ce Loomer a fost scoasă din teatru, un alt protestatar, Jack Posobiec, s-a ridicat din public strigând către spectatori: „Sunteți toți niște Goebbelși! Sunteți toți niște naziști ca Goebbels... incitați teroriștii! Aveți mâinile mânjite cu sângele lui Steve Scalize!”

Protestele au avut loc la 48 de ore după ce, miercuri, un atacator care îl antipatizează pe Donald Trump a pătruns pe un teren de baseball din Alexandria, statul Virginia, deschizând focul asupra mai multor congresmeni republicani, unul dintre aceștia fiind Steve Scalize, șeful grupului republican din Camera Reprezentanților, care în prezent .

Ne puteți urmări și pe Google News

Atacatorul, care a fost ucis după riposta poliției, s-a dovedit a fi James T. Hodkinson, un susținător al candidatului democrat la președinția Statelor Unite, Bernie Sanders.

Punerea în scenă a piesei lui Shakespeare la New York, în viziunea regizorală a lui Oscar Eustis, a stârnit controverse puternice de la premiera ei, pe 23 mai.

Aceasta deoarece Iulius Cezar are părul blong-roșcovan, pieptănat cu o freză tip streașină, poartă costum modern, cămașă albă și cravată roșie: pe scurt, seamănă al naibii de bine cu Trump. Mai mult, soția sa din piesă are un evident accent slav, aluzie cât se poate de transparentă la naționalitatea slovenă a primei doamne, Melania.

Și în viziunea lui Eustis, Cezar – Trump nu are o soartă prea fericită: el este înjunghiat de femei și de transsexuali și se prăbușește pe scenă într-o baltă de sânge.

La scurt timp după premieră, sponsorii spectacolului, Bank of America și Delta Airlines s-au retras. Însă primăria New Yorkului, condusă de democratul Bloomberg, a continuat să finanțeze spectacolul din banii new-york-ezilor.

Într-un interviu acordat New York Times (ziar poziționat programatic ca inamic al lui Trump), regizorul Oscar Eustis afirmă că spectacolul său este atacat de „mașinăria de ură a Dreptei” și că „Oamenii nu au văzut spectacolul dar sunt manipulați de canalul Fox News” (singura televiziune federală de dreapta).

Opinia publică americană este încă o dată scindată: Stânga invocă Primul Amendament ca garanție a libertății de expresie și susține că criticii nu pricep nimic din arta modernă, în vreme ce Dreapta acuză spectacolul de incitare la violență la adresa lui Donald Trump.

Ce s-ar fi întâmplat dacă piesa ar fi fost jucată în 2009, iar președintele de culoare Barack Obama ar fi fost asasinat femei albe heterosexuale, se întreabă Bernard Mantoia în publicația conservatoare Dreuz.

Fostul primar al New York-ului, republicanul Rudolph Giuliani, a vrut să interzică în 1999 expunerea unui tablou, la Muzeul Brooklin, în care artistul Chris Ofili a pictat-o pe Maica Domnului neagră, amestecând în vopsea balegă de elefant (autentic) și folosind un colaj de imagini pornografice.

Giuliani a susținut în fața Curții din New York că tabloul reprezenta un sacrilegiu la adresa religiei creștine. Judecătoarea Nina Gershon a invocat însă Primul Amendament, ordonându-i primarului să redeschidă linia de credit pentru muzeu, pe care acesta o tăiase.

Același ziarist Bernard Mantoia se întreabă cum ar fi reacționat justiția new-york-eză și presa liberală dacă un artist l-ar fi pictat pe Profetul Mahomed cu balegă de cămilă, iar colajul de imagini pronografice din planul îndepărtat al tabloului ar fi fost contestat de o asociație musulmană. Ar mai fi invocat judecătorul Primul Amendament sau l-ar fi condamnat pe pictor pentru islamofobie?