Salariul directorului STB se reduce la jumătate.

Veniturile directorului general al Societății de Transport București (STB) se reduc la jumătate. Acesta încasa, lunar, din salariu și bonusuri, în jur de 65.000 de lei. Astfel, într-un an de zile, directorul general al STB ducea acasă 783.888 lei.

După ce va intra în vigoare reducerea, veniturle sale vor ajunge la 34.217 lei pe lună. Este vorba de 410.608 lei anual. Decizia de reducere a veniturilor directorului STB a fost adoptată de noul Consiliu de Administrație. Măsura a fost anunțată de reprezentanții USR București.

„Proaspăt numita conducere a STB SA a decis, în cea mai recentă întâlnire, reducerea salariului și bonusurilor anuale brute, acordate Directorului General STB. Acestea vor scădea de la 783.888 lei anual (65. 324 lei/lună), cât totalizau anterior, la 410.608 lei anual (34. 217 lei/lună). Această sumă va fi condiționată de performanța înregistrată”, a anunțat USR București.

Salariul directorului STB se reduce la jumătate

Conform legii, veniturile directorilor generali ai companiilor publice sunt formate din două componente. Una fixă și una variabilă, propusă de consiliile de administrație în funcție de performanțe.

„Prin propunerea făcută, Consilul de Administrație a avut în vedere că indemnizația fixă să rămână la nivelul a 6 salarii x 4. 666 lei – salariul mediu național (27.999 lei brut). Iar bonusul variabil, anterior acordat lunar, în sumă de 8 salarii x4.666 lei (37.328 lei brut), să fie acordat bianual”, se arată în comunicatul USR București.

Astfel, conform USR București, bonusurile acordate directorului STB se vor reduce de la 96 de salarii x4.666 lei la 16 salarii.

„Astfel, în loc de 96 salarii x4.666 lei, se vor acorda maxim 16 salarii a 4.666 lei, cu titlu de bonus de performanță. Se ajunge astfel la o reducere de costuri totală anuală a companiei de aproximativ 373.280 lei (76.405 de euro)”, se mai arată în comunicat.

Conducerea STB merge pe eficientizare

Noul Consiliu de Administrație al STB și-a propus ca, pe termen lung, compania să devină mai eficientă. Obiectivul este ca STB să obțină venituri mai mari astfel încât subvenția Municipalității să se reducă.

”Considerăm că reducerea de costuri realizată de noua conducere a STB este un demers firesc. De inițiere a optimizării costurilor și de transformare a companiei astfel încât să fie orientată către performanță. Este doar un prim pas al echipei manageriale pe lungul drum către eficientizarea companiei prin stoparea risipei din banii bucureștenilor și este unul salutar. Ne dorim ca STB să ajungă să furnizeze servicii de transport public de calitate pentru bucureșteni, îndeplinindu-și astfel scopul pentru care există”, potrivit USR București.