De zeci de ani, ni s-a spus că o calorie este o calorie și atâta timp cât mâncăm mai puține decât ardem, suntem siguri că vom pierde în greutate. Da și nu. Când vine vorba de a rămâne sănătos, nu contează doar ceea ce mănânci, ci și când mănânci. Este vorba de ritmurile noastre circadiene. Aceste cicluri de 24 de ore guvernează totul, de la momentele de somnolență până la cele când celulele noastre imunitare sunt cele mai active, permițând corpului nostru să se pregătească pentru evenimente obișnuite – inclusiv primirea și digerarea alimentelor.

Ele ajută, de asemenea, organele și țesuturile noastre să schimbe sarcinile și să se recupereze în perioadele în care este cel mai puțin probabil să fie active, recuperare de care au nevoie, pentru sănătate. Sistemul nostru digestiv nu face excepție. Producem mai puțină salivă noaptea; stomacul produce mai puține sucuri digestive; contracțiile intestinale încetinesc; și suntem mai puțin sensibili la insulină, hormonul care acumulează glucoza din fluxul nostru de sânge, astfel încât să poată intra în celulele noastre și să fie folosit ca combustibil.

Oamenii ar trebui să doarmă noaptea

Toate acestea au sens: pentru cea mai mare parte a istoriei umane, mâncarea se făcea în timpul zilei, iar noaptea era pentru somn. Așadar, corpurile noastre sunt pregătite să proceseze alimentele în timpul zilei. Ulterior, apariția electricității, ne permite să stăm până seara târziu și să facem activități diurne, dar asta se întâmplă cu consecințe negative negative asupra sănătății noastre.

Cercetări prezentate recent la o conferință a American Heart Association au dezvăluit că cu cât o femeie a mâncat după ora 18:00, cu atât sănătatea inimii ei a fost mai gravă, cu un risc mai mare de tensiune arterială și indice de masă corporală crescut, plus un control mai slab pe termen lung al zahărului din sânge. Alte studii au descoperit că persoanele care mănâncă târziu au un risc mai mare de obezitate și diabet de tip 2.

Ar trebui să ne întoarcem la trei mese pe zi, ca pe vremea bunicii

Într-unul din studiile prezentate, două grupuri de șoareci au fost hrănite cu aceeași dietă cu conținut ridicat de grăsimi și conținut de zahăr.  Un grup a avut acces la alimente 24/7, iar celălalt a putut mânca doar pe o fereastră de opt ore în timpul zilei. Primul grup a câștigat în greutate și a început să dezvolte colesterol ridicat și diabet zaharat de tip 2, în timp ce grupul cu dieta limitată de timp a rămas relativ subțire și sănătos – în ciuda consumului aceluiași număr de calorii.

Studiile au arătat că oamenii care mănâncă cina cu o oră înainte de culcare au un control mai slab al zahărului din sânge decât cei care iau masa mai devreme și că cei care consumă cea mai mare parte a caloriilor lor înainte de 15:00 pierd cu 25% mai mult în greutate decât cei care mănâncă târziu.

”Sfatul general este să aveți modele regulate de masă și să permiteți corpului dvs. să aibă perioade de ne-consum sau de post, spune Dr. Gerda Pot, profesor invitat în studiile nutriționale la King’s College London. Poate că întoarcerea la un model de trei mese pe zi fără gustări și snacks-uri între timp,, cum aveau bunicii și străbunicii noștri, nu ar fi atât de rău până la urmă”.

Sursa: Daily mail

Te-ar putea interesa și: