“Diferenţa se apropie de circa 200 milioane lei, dar am considerat, şi a fost decizia mea şi a colegilor din Guvern, că este bine să avem o taxă mai mică pentru că este dificil pentru oameni în momentul de faţă. Avem bani la Fondul de Mediu (pentru plata acestei diferenţe n.r) iar recuperarea banilor nu va dura mult”, a spus ministrul Mediului la un post de televiziune.

Acesta a precizat că există bani pentru plata acestei sume.

“Atunci când cetăţeanul vine cu cererea trebuie să verificăm datele, să calculăm cât trebuie să primească şi imediat se dau banii”, a explicat Borbely. Ime diat înseamnă, de fapt, că va dura ceva timp, deoarece documentele sunt trimise la Bucureşti, sunt verificate, apoi trimise înapoi la administraţiile fiscale din ţară.
Bani destinaţi pădurilor

Ministrul Mediului a subliniat că banii din taxa auto se duc “în mod exclusiv” către economia verde.
“Se strâng la Fondul de Mediu şi se duc către împădurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reîmpăduriri, pământ degradat. În 2010 am reuşit să alocăm de şase ori mai mulţi bani ca în 2009, ceea ce înseamnă circa 200 milioane lei numai pentru împăduriri. În 2011 am dat de două ori mai mulţi ca în 2010, deci în jur de 400 milioane lei. În 2010, pentru prima oară, fondul de păduri a crescut cu 0,3%”, a mai spus Borbely.

Noul proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost iniţiat de Ministerul Mediului şi Pădurilor după ce Curtea Europeană de Justiţie a declarat vechea taxă auto ca fiind discriminatorie.

Actul normativ a fost adoptat joi de către Camera Deputaţilor, după ce trecuse de Senat pe 12 septembrie.
CITIŢI ŞI:

  • Noua taxă auto, aprobată de Camera Deputaţilor
  • Taxa auto va rămâne valabilă până în 2013. După, se vor introduce Cărţile Verzi