Conform sursei citate, Forțele Aeriene Române execută misiuni de Poliție Aeriană sub comanda NATO cu două tipuri de avioane F-16 și MiG-21 LanceR, care se ridică de la sol în funcţie de programările făcute de pesonalul responsabil.

Evenimentul de ieri, când avioane de vânătoare MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române s-au ridicat în alarmă pentru a intercepta două bombardiere strategice rusești Tu-23M care erau însoțite de două avioane de vânătoare Su-27, a provocat vii dezbateri în mediul online.

Intervenţia lui Constantin Spânu vine după ce în spaţiul virtual au apărut mai multe întrebări referitoare la motivul pentru care nu au fost ridicate avioanele F-16.

„Nu este niciun fel de secret. Noi efectuăm serviciul de Poliție Aeriană sub comandă NATO cu două tipuri de aeronave: MiG-21 LanceR și F-16.

Ele sunt programate la zbor în funcție de graficul de programare. Suntem în măsură, în orice moment, să executăm serviciul de Poliție Aeriană.

Suntem certificați la NATO cu ambele tipuri de aeronave. În momentul în care vor ieși din serviciul de luptă MiG-21 vor rămâne doar F-16 pentru Poliției Aeriană și atunci, indiferent de momentul în care vine o astfel de comandă se vor ridica doar avioanele F-16”, a declarat colonelul Spânu.

Amintim că miercuri, Comandamentul Aerian Aliat a anunțat într-o postare pe pagina oficială de Facebook că prima interceptare a bombardierelor ruseşti Tu-22M3, însoţite de avioane Su-27, a fost efectuată de către două avioane MiG-21 ale Forţelor Aeriene Române, deoarece acestea se îndreptau către spațiul aerian românesc.

Ulterior, în timp ce bombardierele ruseşti Tu-22M3 își continuau zborul aproape de spațiul aerian al NATO, și avioanele de vânătoare MiG-29 ale Forțelor Aeriene Bulgare şi-au făcut simţită prezenţa în spaţiul aerian al Mării Negre, urmărind de la distanţă aeronavele ruseşti.