ROMÂNIA LUI CRISTOIU. Victor Ponta - un discipol strălucit al lui Traian Băsescu în manipularea presei românești

ROMÂNIA LUI CRISTOIU. Victor Ponta - un discipol strălucit al lui Traian Băsescu în manipularea presei românești

Luni seara, la emisiunea moderată de Andra Miron pe Rea-litatea TV, am avut o polemică de catifea cu distinsa interlocutoare în privinţa declaraţiei lui Victor Ponta despre sechestrul pus de procurorii DNA la Lukoil, Ploieşti. În chip politically correct, cum îi stă bine unui jurnalist din America, deşi acţiunea se petrecea în România de mici şi mujdei, Andra Miron a criticat afirmația lui Victor Ponta ca fiind un atac la Justiţie. Spre uluirea multor telespectatori anti PSD, i-am spus domnişoarei: Deja dumneavoastră l-aţi ridicat în sondaje cu cîteva procente. De fapt, prin dumneavoastră, eu îi înțelegeam pe toți cei din presa independentă care au mustrat strașnic pe Victor Ponta, după ce i-au reprodus vorbele cu mai multă hărnicie decît a făcut-o presa de casă a premierului.Explicaţia mea cred c-a fost suficient de incoerentă pentru ca mulţi să nu priceapă nimic. Cum mă exprim mult mai limpede în scris, voi lămuri aici ce-am vrut să spun. O regulă elementară a unei campanii electorale pre-cum cea prezidențială cere o permanentă luare în considerare de către echipa candidatului a diversității intereselor și credințelor în spațiul electoratului. Vorbele și faptele candidatului vor mulțumi un anume electorat și vor nemulțumi restul electoratului.

Pentru victoria candidatului trebuie ținut cont de: Raportul dintre cei care ar putea fi mulțumiți de o declarație și cei care ar putea fi nemulțumiți. Candidatul poate declanșa aplauzele iubitorilor de arici cerînd suspendarea lucrărilor la o autostradă care ar tăia în două poteca străbătută zilnic de arici, pledînd pentru dreptul inalienabil al aricilor la liberă mișcare, dar poate, prin asta, stîrni nemulțumirea celor care merg cu mașina prin acea parte a țării. Pentru echipa de campanie a candidatului, important e raportul dintre numărul iubitorilor de arici și numărul iubitorilor de autostradă. Declarația sa trebui să țină cont de acest raport.

Oricît de tare ar iubi nevasta și copiii săi aricii, el va trebui să pledeze pentru autostradă dacă numărul alegătorilor iubitori de autostradă e mai mare decît cel al iubitorilor de arici.Tăria interesului manifestat de electorat într-o anumită chestiune. Una dintre cauzele eșecului lui Adrian Năstase în 2004 a stat în acțiunea în forță împotriva adepților Misa. Desigur, numărul adepților era infinit mai mic decît numărul celor care aveau o părere proastă despre Misa. Numai că în timp ce intervenția în forță a atins un interes fundamental al adepților cel de a supraviețui- , restul electoratului n-a simțit nevoia să-l voteze pe Adrian Năstase drept răsplată pentru punerea Misa cu botul pe labe. E limpede, judecînd cel puțin după victoria USL în decembrie 2012 și după sondaje, că o mare parte a electoratului nu-i gata să moară de dragul statului de drept. Chiar și alegătorii pasionați pe Facebook de statul de drept tresar revoltați cînd sunt atinși la portofel. De această realitate pare a ține cont echipa de campanie a lui Victor Ponta.

Prin declaraţia cu sechestrul, Victor Ponta s-a adresat electoratului său, cel mai puţin interesat de inde-pendenţa Justiţiei şi mai mult interesat de independenţa salariului. Mii de salariaţi dependenţi de Lukoil, de la cei din combinat pînă la cei de la benzinării, au intrat în fibrilaţie. Nu cumva, urmare a acţiunii DNA nu-şi vor mai lua salariile sau, mai rău, îşi vor pierde locurile de muncă?

Aceşti votanţi au primit cu satisfacţie declaraţia lui Victor Ponta. Din punct de vedere electoral, acuzaţia unei anumite prese c-a atacat Justiţia nu i-a provocat nici o pagubă. În schimb, apărarea locurilor de muncă i-a adus un spor de simpatie. Nu numai din partea electoratului PSD, dar şi din partea celui nehotărît. Nu de alta, dar chestiunea salariului, a locului de muncă fiind printre primele îngrijorări româneşti în toate sondajele. Mai mult, ca pentru a-mi confirma teza că DNA face campanie pentru Victor Ponta, a doua zi, DNA a ridicat sechestrul la Lukoil. Lovitură magistrală din partea lui Victor Ponta. A zis că sechestrul trebuie ridicat? A zis. A doua zi, sechestrul a fost ridicat! De ce am făcut aceste consideraţii?

Pentru a arăta că Victor Ponta, cel mai bun imitator al lui Traian Băsescu, a învăţat de la acesta şmecheria de a folosi pentru el, prin manipulare, antipatia presei independente. Toate studiile consacrate serviciilor secrete din lume arată că DSE, Serviciul secret cubanez, e printre primele cinci din lume. Una dintre explicaţii constă în geniala manipulare de către Fidel Castro a urii americane faţă de Cuba. Ura face ca presa americană, dar şi cea occidentală, să înghită orice gogoaşă anti-Castro zisă de un transfug care e, în realitate, o cîrtiţă cubaneză.

La fel, orice tip care se prezintă în America drept luptător anticastrist e primit cu braţele deschise. Respectivul are un CV impresionant, care cuprinde chiar şi o tentativă de asasinare a lui Castro. În realitate, CV-ul a fost alcătuit de DSE sau de DIM (Serviciul secret al Armatei cubaneze). Americanii, bucuroşi că au mai făcut rost de ceva anti- Castro, înghit găluşca. La fel se întîmplă şi cu presa anti-PSD. Multe dintre vorbele şi faptele lui Victor Ponta sunt popularizate de presa anti-PSD sub forma unor critici virulente. Da, dar astfel, şi consumatorii acestei prese află lucruri pentru care-l felicită pe Victor Ponta. Sunt convins că multe dintre vorbele şi faptele lui Victor Ponta au drept scop publicarea lor chiar de către presa adversară. Dar nu numai atît.

De la Traian Băsescu, Victor Ponta a învăţat că nimic nu poate fi mai rău pentru un politician decît tăcerea în jurul persoanei sale. Aţi observat strategia PSD în cazul Monicăi Macovei? Neluarea în seamă. Și un candidat care nu-i luat în seamă nu există. Prin vorbe şi declaraţii scandaloase, Victor Ponta a reuşit să devină un personaj obsedant pentru presa noastră. La 42 de ani, el s-a afirmat drept personajul numărul unu al ţării. Bietul Adrian Năstase a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a deveni vedeta presei. N-a reuşit nici contracost.Victor Ponta, pe cît de prost premier, pe atît de abil politician,  a reuşit s-o cumpere pe gratis. Cotidianul „Gândul”, ţinta atacurilor în serie din partea lui Victor Ponta, a publicat nu demult articolul: Posturile TV care se regăsesc pe TELECOMANDA lui Victor Ponta.

Aşa cum se pricepe chiar din titlu, publicaţia şi-a propus să treacă în revistă posturile TV aflate la degetul mic al iresponsabilului vesel. Cum era şi de aşteptat, articolul reaminteşte că Victor Ponta dispune în orice moment al existenţei sale grandilocvente de două televiziuni, coborîte cu servilismul pînă la nivele neatinse de TVR în cazul Nicolae Ceauşescu. Numai că, graţie manipulării de excepţie, toate posturile TV se regăsesc pe telecomanda lui Victor Ponta!