Cel puțin asta  arată datele publicate azi de Oficiul European pentru Statistică. Potrivit Eurostat, anul trecut s-au produs în Uniunea Europeană 34 miliarde de litri de bere cu alcool, adică aproximativ 77 de litri pentru fiecare locuitor.
Principalii producători de bere din Uniunea Europeană în 2019 au fost Germania, cu 8 miliarde de litri sau 23% din producţia totală, Polonia şi Spania, fiecare cu câte 3,9 miliarde, apoi Olanda, Belgia, Franţa, Cehia şi România. Ţara noastră a produs 1,73 de miliarde de litri de bere. Ţările unde producţia de bere a crescut faţă de anul anterior sunt Lituania, Spania şi Italia, iar cele unde aceasta a scăzut sunt Olanda, Letonia şi Slovacia. În ceea ce priveşte exportul de bere, peste 900 de milioane de litri au mers în Statele Unite, peste 800 de milioane în Marea Britanie şi sub 400 de milioane în China, Rusia sau Canada. Datele Eurostat au fost publicate astăzi, cu ocazia Zilei Internaţionale a Berii, celebrată în fiecare an în prima zi de vineri a lunii august, scrie agenția Rador.

De altfel, românii găsesc foarte des prileul de a ciocni o halbă de bere și unii ar spune că bine fac, mai ales dacă aleg produsele fără E-uri.

InfoCons a realizat recent un studiu asupra produselor tip bere cu fructe.

În cadrul studiului, au fost analizate 33 de produse cu următorii producători/distribuitori: S.C. Bruxbeer Impex S.R.L., S.C. Bergenbier S.A., Heineken Romania S.A., Ursus Breweries S.A., S.C. Lidl Discount SRL, REWE Romania SRL, Dortmunder Actien-Brauerei GMBH, SC Liquid Grup Import Export SRL, Binding Brauerei AG, Halewood Wines SRL, S.C. United Romanian Breweries Bereprod S.R.L.

Produsele examinate au conținut între 0 și 10 E-uri.

18% din produse nu au avut în componența lor niciun E.

27% dintre produsele studiate au avut un singur E în componența lor.

24% dintre produsele studiate au avut 2 E-uri în componența lor.

6% dintre produsele studiate au avut 3 E-uri în componența lor.

9% dintre produsele studiate au avut 4 E-uri în componența lor.

6% dintre produsele studiate au avut 6 E-uri în componența lor.

3% dintre produsele studiate au avut 8 E-uri în componența lor.

6% dintre produsele studiate au avut 10 E-uri în componența lor, cel mai mare număr regăsit în produsele studiate.

Concentrația de alcool din produsele studiate variază între 0% vol. (regăsită în 21% din produse) și 8,2% vol. (regăsită în 3% din produse).

21% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 0% vol.

12% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 1,9% vol.

6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,2% vol.

15% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,5% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,8% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3,2% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3,8% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 4% vol.

6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 4,8% vol.

6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 5% vol.

9% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 5,9% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 8% vol.

3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 8,2% vol.

Conținutul de bere din produsele studiate s-a situat între 37% (regăsit în 11% din produsele studiate) și 82% (regăsit în 5,5% din produsele studiate).

11% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 37%.

27% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 40%.

11% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 44%.

5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 45%.

27% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 50%.

5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 58%.

5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 60%.

5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 82%.

47,60% este media conținutului de bere din produsele studiate.