România, coşul de gunoi al Europei. Hârburile sufocă circulaţia
- Carmen Andrei
- 26 iunie 2017, 10:12
Cu toate că specialiştii estimau că trendul de a cumpăra maşini rulate se va domoli până în vară, iată că realitatea îi contrazice. În primele cinci luni ale anului, înmatriculările de autoturisme second hand au ajuns, în România la 214.318 unităţi, în creştere cu 92,06% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2016, când se înregistrau 111.590 de unităţi, relevă statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Mai mult, numai la nivelul lunii mai din acest an, înmatriculările de autoturisme second-hand au consemnat un salt de peste două ori (+105,32%), comparativ cu primele cinci luni din anul anterior, până la 47.051 de exemplare.
În intervalul ianuarie - mai 2017, cele mai multe autoturisme rulate înmatriculate au fost din gama Volkswagen (56.090 unităţi, +78,05% faţă de primele cinci luni din anul anterior).
În topul preferinţelorse află: Opel (27.262 unităţi, +48,60%), Ford (21.529 unităţi, +67,14%), Audi (18.736 unităţi, +118,42%), BMW (18.564 unităţi, +117,94%), Mercedes-Benz (10.747 unităţi, +142,16%), Renault (9.773 unităţi, +115,45%), Skoda (8.465 unităţi, +55,18%), Peugeot (4.865 unităţi, +113,66%), Seat (4.028 unităţi, +80,79%), Suzuki (3.016 unităţi, +213,51%) şi Land Rover (2.673 unităţi, +616,62%).
Cele mai puţine înmatriculări de autoturisme second hand, se află: Aston Martin, GWM şi Lamborghini (cu câte trei unităţi), Iveco, Acura, Morgan. Pontiac şi Shuang Huan (câte două exemplare), respectiv Lada-VAZ şi Geely (câte o unitate).
Pe de altă parte, conform DRPCIV, în ceea priveşte înmatriculările de autovehicule noi, în primele cinci luni din 2017, s-a înregistrat o creştere de 23,30%, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 36.968 de unităţi.
La finele anului trecut, parcul auto naţional din România a depăşit 7 milioane de autovehicule, în creştere cu 6,21% faţă de anul anterior. Din acest total, peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti (circa 18% din total).
De asemenea, în Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).
Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) era, în Bucureşti, la sfârşitul anului 2016, de 134.322 de unităţi, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria “Autoturisme”.
La nivel naţional, din totalul celor peste 7,01 milioane vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creştere cu peste 6%, comparativ cu sfârşitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare.
La 31 decembrie 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de maşini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.