Români, atenție mare! Este anunțul dimineții. Se poate ca tu să fii cel păgubit!

Români, atenție mare! Este anunțul dimineții. Se poate ca tu să fii cel păgubit!

Vești proaste pentru șoferi, care vor fi nevoiți să scoată bani mulți din buzunar dacă nu vor parca autovehiculul în spațiile special amenajate. Deși în anumite sectoare a început deja ridicarea mașinilor parcate ilegal, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunțat care sunt planurile lui în acest sens.

Nicuşor Dan și-a anunțat intenția de a ridica cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală, iar în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a spus că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante.

Întrebat la o conferinţă de presă care va fi taxa de ridicare, în contextul în care a fost promulgată legea privind ridicarea maşinilor parcate pe trotuar şi spaţii verzi, el a răspuns: „O să fie o hotărâre de Consiliul General, eu nu vreau să penalizăm oamenii, eu vreau să ridicăm maşinile care sunt abandonate (...) În estimarea oamenilor cu care lucrez, sunt undeva la 50.000-60.000 de maşini abandonate în Bucureşti. 50.000-60.000 de maşini abandonate ridicate şi duse în altă parte înseamnă 50.000-60.000 de noi locuri de parcare care iau presiunea de pe bulevarde, de pe spaţiile verzi".

Nicușor Dan, despre mașinile parcate ilegal

Primarul Capitalei a menţionat că, în ceea ce priveşte maşinile parcate ilegal, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia celor care parchează pe treceri de pietoni, staţii STB, câtă vreme nu se rezolvă problema locurilor de parcare şi a transportului public.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În opinia mea, nu este corect în momentul ăsta să penalizezi oamenii, mai puţin pe cei care parchează flagrant pe treceri de pietoni, staţii de autobuz, troleibuz. Trebuie să rezolvăm în mod sistematic problema asta a transportului public împreună cu parcările, deci, mai puţin cazurile flagrante, eu nu sunt pentru penalizarea conducătorilor auto.

Este un efort pe care autoritatea trebuie să-l facă: să facă contracte cu mari deţinători de parcări, cum sunt hypermarketurile, care stau mult timp mare parte din ele nefolosite, să găsească locuri alternative către care să direcţioneze maşinile care sunt parcate pe prima bandă, în felul acesta să dea linie unică pentru transportul public şi să crească viteza de deplasare a acestora şi undeva într-un interval de 2 ani, când o să rezolvăm tipul acesta de probleme, atunci ne putem gândi la sancţiune dacă există încălcări, dar în momentul de faţă cred că e prematur", a declarat Nicuşor Dan.

El a menţionat că, având în vedere că pe tematica ridicării maşinilor responsabilitatea cea mai mare revine primarilor de sector, va avea o întâlnire cu edilii pe acest subiect şi referitor la planul de deszăpezire.