Reguli noi pentru încheierea unui contract de telefonie mobilă. Companiile, obligate să prezinte aceste informații

Reguli noi pentru încheierea unui contract de telefonie mobilă. Companiile, obligate să prezinte aceste informații Sursa foto: Arhiva EVZ

Autoritatea Națională în Comunicații a schimbat regulile pentru încheierea unui contract de telefonie mobilă. Firmele care furnizează aceste servicii, dar și cele de televiziune prin cablu trebuie să prezinte informații detaliate legate de ofertele lor.

Furnizorul de servicii este obligat să pună la dispoziția viitorilor abonați toate informațiile legate de oferta, în baza căreia se va încheia un contract pentru o anumită perioadă de timp.

Spre exemplu, dacă o persoană vrea să încheie un contract de telefonie mobilă, furnizorul este obligat să îi pună la dispoziție o serie de informații detaliate, care se referă la serviciile de comunicații electronice de care aceasta urmează să beneficieze.

”Utilizatorii trebuie să primească, din partea furnizorului, un set de informații esențiale într-o formă simplă și clară, pe un suport durabil sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință, sub forma unei fișe de sinteză. Fișa de sinteză are un format standardizat și simplificat, iar procesul de informare precontractuală condiționează intrarea în vigoare a contractului de primirea fișei de sinteză”, susțin cei de la ANCOM.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce trebuie să conțină o fișă sinteză

În acest nou document, furnizorii de telefonie mobilă sau de televiziune prin cablu, trebuie să prezinte informații clare despre oferta aflată în discuție, și de care viitorul abonat se arată interesat.

Fișa sinteză trebuie să conțină principalele elemente ale ofertei, cum ar fi:

* denumirea, adresa și informațiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamații; * principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat; * prețurile aferente pentru activarea serviciului de comunicații electronice, precum și orice taxă recurentă sau aferentă consumului; * durata contractului și condițiile de reînnoire și încetare a acestuia; * un rezumat al informațiilor privind parametrii de calitate și remediile pe care consumatorul le are la dispoziție, în cazul serviciilor de acces la internet.

În cazul contractelor încheiate cu persoanele care suferă de anumite dizabilități, informațiile și caracteristicile produselor și serviciilor contractate trebuie să fie adaptate pentru această categorie de consumatori, mai arată ANCOM.