Reducerea orelor de istorie: Riscă să le ofere elevilor o înţelegere superficială şi disfuncţională a trecutului.

Reducerea orelor de istorie: Riscă să le ofere elevilor o înţelegere superficială şi disfuncţională a trecutului.Sursa foto: Dreamstime.com
Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti a exprimat un punct de vedere ferm în legătură cu propunerile recente de modificare a planurilor-cadru, care includ reducerea semnificativă a orelor de istorie în învăţământul liceal. Reprezentanţii instituţiei academice avertizează că acest schimbare ar putea avea efecte negative asupra educaţiei tinerelor generaţii, subminând formarea unei gândiri critice şi a unor competenţe civice esenţiale pentru consolidarea unei societăţi democratice.

Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti critică propunerile de reducere a orelor de istorie

Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti îşi exprimă dezacordul faţă de modificările propuse în noile planuri-cadru, în special reducerea orelor de Istorie. Reprezentanţii facultăţii susţin că aceste modificări vor avea un impact negativ asupra formării civice a tinerilor, vor slăbi dezvoltarea gândirii critice şi vor afecta consolidarea unei societăţi democratice. Potrivit acestora, eliminarea orelor de istorie din trunchiul comun al claselor a XI-a şi a XII-a riscă să le ofere elevilor o înţelegere superficială şi disfuncţională a trecutului.

Îngrijorări privind eliminarea istoriei din programa examenului de Bacalaureat

Facultatea de Istorie atrage atenţia asupra impactului grav al eliminării Istoriei ca materie obligatorie la Bacalaureat, în special pentru profilul umanist. Reprezentanţii instituţiei subliniază că acest lucru subminează formarea unui cetăţean responsabil şi informat, capabil să înţeleagă complexitatea societăţii contemporane. De asemenea, aceştia consideră că reducerea drastică a orelor de Istorie va face ca tinerii să devină vulnerabili în faţa teoriilor false, xenofobe şi conspiraţioniste, iar educaţia istorică va fi insuficientă pentru formarea unor competenţe civice solide.

Solicitare de reevaluare a propunerii Ministerului Educaţiei

În faţa acestei situaţii, Facultatea de Istorie cere Ministerului Educaţiei şi Cercetării să reevalueze decizia de reducere a orelor de istorie. Reprezentanţii facultăţii solicită un curriculum echilibrat, care să acorde importanţa cuvenită acestei discipline esenţiale pentru formarea unei societăţi democratice, responsabile şi informate. Ei subliniază că educaţia istorică este un element fundamental pentru dezvoltarea gândirii critice, a discernământului şi a unui spirit de solidaritate socială.

Ne puteți urmări și pe Google News