Numărul ore în învățământul liceal, decis de școală și elevi. Când se ia deczia finală

Numărul ore în învățământul liceal, decis de școală și elevi. Când se ia deczia finalăSursa foto: Dreamstime.com

Daniel David, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a transmis că una dintre modificările importante prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul liceal constă în alocarea numărului de ore, care nu va mai fi decis de către minister, ci de către școală și elevi.

Autonomia școlilor, încurajată

Ministrul Educației susține că au fost trimise sute de mesaje pe adresa ministerului privind dezbaterea planurilor-cadru pentru învățământul liceal, ceea ce evidențiază un interes față de acest subiect.

„Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învăţământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noştri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase şi discuţii constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg”, a declarat minsitrul.

Acesta precizează că, în ciuda unor interpretări eronate privind „afectarea unor discipline și ore”, decizia vizează, în principal, școlile și elevii. Prin acest proces de descentralizare, se urmărește încurajarea autonomiei şi a performanţei, având ca obiectiv menținerea sau chiar creșterea numărului actual de ore pentru anumite discipline.

Elevi

Elevi. Sursa foto: Freepik

Daniel David: Propunerile trebuie să fie în beneficiul elevilor

Ministrul a reafirmat că aceste propuneri trebuie concepute în beneficiul elevilor, oferind sprijin profesorilor în acest proces și încurajând implicarea părinților, astfel încât elevii să devină „buni specialişti, buni cetăţeni şi oameni echilibraţi şi mulţumiţi de propria viaţă”.

„Pentru a avea buni specialişti, ne trebuie accentuarea competenţelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne opreşte nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare şi la acest nivel (istorie la profilul real sau ştiinţe la profilul uman), dacă şcoala şi elevii doresc asta (prin orele de CDEOŞ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea şcolii şi elevilor. Tot într-o logică transversală şi ţinând cont de caracteristicile societăţii de astăzi, am lăsat tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în toţi anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se doreşte, suplimentate prin CDEOŞ)”, a declarat Daniel David.

Cum este desfășurată dezbaterea națională

Dezbaterea națională include patru întâlniri cu prezență fizică, desfășurate în centre academice istorice în Bucureşti (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iaşi (25 februarie) şi Timişoara (4 martie). În urma dezbaterilor cu prezență fizică, se va organiza o dezbatere online, pe data de 6 martie.

„Aştept în următoarele săptămâni să avem această analiză serioasă şi discuţie constructivă, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg”, a explicat ministrul Educației.

Recomandările noastre