Reabilitarea unui singur peron de tramvai de pe linia 41 va costa o avere. Când se vor finaliza lucrările

Reabilitarea unui singur peron de tramvai de pe linia 41 va costa o avere. Când se vor finaliza lucrărileSursa foto: Razvan Valcaneantu/EEC

Consilierii generali au aprobat, pe 2 iunie 2022, noii indicatori tehnico economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41. Un singur peron va costa peste 123.000 de euro, iar lucrările ar putea fi gata în luna septembrie.

Pe 2 iunie 2022, au fost aprobați noii indicatori tehnico economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41, rămase nemodernizate. Investiția este 123.000 de euro pentru un singur peron, valoare cu TVA, de 2,4 ori mai mult decât a costat modernizarea la primele 8.

Lucrările ar putea fi gata până în septembrie, când vor intra în circulație și primele tramvaie Astra Arad.

Proiectul Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41 a fost aprobat în CGMB în octombrie 2018. Reabilitarea celor 22 de refugii va ajunge la 6,9 milioane de lei. Lucrarea trebuia terminată în 8 luni.

“Primele tramvaie vor circula pe lina 41 de la 1 septembrie, poate mai repede. E nevoie să extindem nişte peroane. Azi (2 iunie, n. red) am avut o şedinţă, pentru că au crescut preţurile, am mărit indicatorii şi până iese tramvaiul din probe vom avea peroanele mărite. Următorul lot va circula pe liniile 1-10”, a declarat Nicuşor Dan la Digi 24.

Restul de 14 peroane rămase nemodernizate vor fi gata în septembrie, dar vor costa mult mai mult decât celelalte. Valoarea proiectului a fost modificată de consilierii generali la 8.585.000 de lei, cu TVA, mai exact 123.000 de euro bucata. Decizia consilierilor a fost justificată prin prețurile uriașe la materiale.

Sursa foto: arhiva EVZ

Tramvaie noi, stații prea mici

Primăria Capitalei a comandat 100 de tramvaie noi, ce vor circula pe linia 41. Cu toate astea, autoritățile au descoperit că stațiile de pe traseu sunt mult prea mici. Nimeni nu pricepe cum de nu s-a știut despre problemele tehnice, dar responsabilii trebuie să mai plătească încă 8,5 milioane de lei pentru reamenajarea stațiilor.

Licitația pentru achiziția celor 100 de tramvaie noi a fost extrem de controversată, mai ales după ce Primăria Capitalei s-a ales cu pierderi mari.

Neregulile au fost sesizate imediat, iar ofertele au fost reanalizate. Astra Arad a câștigat contestația depusă în instanță. Primăria Capitalei a pierdut însă 84 de milioane de lei, adică 10% din valoarea totală a contractului, corecție aplicată de Autoritatea pentru Achiziții Publice.

Potrivit directorului general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criț, rețeaua de de tramvai trebuie prelungită cu încă 50 de kilometri, potrivit buletin.de.