Răzvan Cuc nu ia în calcul interzicerea UBER

Răzvan Cuc nu ia în calcul interzicerea UBER

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declară că are toată deschiderea către aplicaţiile de ride-sharing. In ultimul timp au fost tot mai multe voci care au solicitat interzicerea acestor formule de mobilitate urbană. Ministrul afirma că nu dorește decât eliminarea pirateriei din domeniu.

Cu toate că taximetriștii au protestat în dese rânduri, cerând regelmentarea legislaţiei privind transportul în regim de taxi, cât şi interzicerea aplicaţiilor de ride-sharing,  Cuc, a respins această posibilitatea. El spune că aplicaţiilor de ride-sharing precum UBER, Clever sau Bolt vor fi funcționale iar adoptarea unei legislaţii care să reglementeze situaţia acestor prestatori de servicii, se amână.

"Sub nicio formă nu s-a pus problema de așa ceva! Din contră, cred că atât eu, cât și  vicepremierul Daniel Suciu am avut toată deschiderea față de cei care folosesc alte aplicații. Avem în lucru un proiect de OUG care va reglementa acest domeniu, la care au lucrat mai multe ministere și care va urma procedura consultării publice. Nu înțeleg de ce aruncă unii fake news de genul acesta, întrucât nici Ministerul Dezvoltării și nici Ministerul Transporturilor nu au adoptat vreodată un act care să elimine vreo aplicație de acest gen de pe piață. Noi ne dorim ca toate domeniile să fie reglementate și să combatem pirateria", a declarat Răzvan Cuc. 

În prezent, în România sunt peste 2,5 milioane de utilizatori activi de aplicaţii de mobilitate urbană. Cel mai recent studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) arată că 100% dintre utilizatorii de aplicaţii de mobilitate urbană vor ca acestea să existe în continuare pe piaţa locală.

Principalele avantaje pentru care românii chestionaţi consideră utile aplicaţiile mobile sunt: eficienţa, rapiditatea, siguranţa, calitatea serviciilor şi evaluarea comportamentului şoferului.  Multi dintre utilizatorii aplicaţiilor mobile de transport urban consideră că procesul de găsire a unei maşini ar fi mult îngreunat dacă acestea nu ar mai exista pe piaţa din România. Plus că s-ar mări timpul de așteptare a unui a automobil.