Discuții aprinse între părinți cu câteva săptămâni înaintea debutului anului școlar 2020 – 2021. Pe de o parte sunt cei pe care îi îngrijorează evoluția pandemiei de coronavirus și le este teamă să-și trimită copiii în școli, pe de altă parte sunt cei care nu sunt de acord cu predarea on-line, care presupune învățatul la domiciliu.

Discuțiile aprinse se poartă pe grupurile de Whatsapp și fiecare dintre combatanți încearcă să vine cu cât mai multe argumente.

Părinte: „Lucrez de acasă, am reuşit să îmi fac propriul birou. Şi stau şi cu mama mea.”

Părinte: „Acasă!”

Părinte: Au calculatoare şi se descurcă.

Li se opun părinții dezamăgiți de experiența ratată a predării online, din această primăvară. Chiar și în școli cu pretenții, din București.

Părinte: „Nu-mi convine să facă scoala online, nu îmi convine pentru că nu fac!”

Părinte: „Nu prea învaţă, dacă nu se duc ei la şcoală, acasă nici atât, pe telefon.”

Părinte: „S-a descurcat foarte greu, adică nu este o soluţie școala online.”

Autorităţile din România se aşteaptă la o toamnă grea, cu o creştere a numărului de cazuri pozitive. Iar școlile sunt considerate puncte critice.

„În momentul în care şcoală va colabora cu familia, elevii vor beneficia foarte mult. Are o situaţie specială acasă şi nu vrea să îşi trimită copilul la şcoală, nu cred că ar trebui forţată. Probabil vor fi copii pentru care familia va prefera să fie fie online, tot timpul, şi familii care vor prefera să fie faţă în fata tot timpul”, spune Daniela Vasile, profesor care lucrează în Hong Kong, conform Pro TV.

„Toate unităţile de învăţământ trebuie pregătite pentru învăţământul online. Că va fi 100%, că va fi într-un procent mai mic, trebuie să fim pregătiţi pentru acest învăţământ online! Este nevoie de o implicare majoră la nivel local. Decizia trebuie descentralizata”, a afirmat și Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor Părinților.